INVESTESTE IN COMUNICARE ELECTORALA

Alege Acasa.ro pentru succesul campaniei tale electorale! Pentru o oferta personalizata contacteaza-ne la office@acasa.ro sau la 0374.112.675.

Vacante

#pericole ascunse #calatorie cu avionul #pericole #calatorie #avion

Iti place sa stai langa geam cand calatoresti cu avionul? Pericole si riscuri la care te supui

Atunci cand alegi un loc intr-un avion, poate parea tentant sa optezi pentru scaunul de langa geam. Vederea panoramica si posibilitatea de a observa decolarea si aterizarea sunt doar cateva dintre motivele pentru care multi pasageri prefera acest loc.  

Insa, in ciuda acestor avantaje, exista numeroase motive pentru care ar trebui sa iei in considerare alegerea unui alt loc. Expunerea crescuta la radiatii, riscurile in caz de urgenta, disconfortul fizic si impactul asupra somnului si confortului sunt doar cateva dintre motivele pentru care locul de langa geam nu este intotdeauna cea mai buna optiune. Inainte de a-ti rezerva urmatorul zbor, cantareste cu atentie avantajele si dezavantajele fiecarui loc pentru a te asigura ca vei avea o calatorie cat mai placuta si sigura.

Expunerea la radiatii

Una dintre principalele ingrijorari legate de statul langa geam in avion este expunerea la radiatii. La altitudini mari, atmosfera Pamantului este mult mai subtire, ceea ce inseamna ca exista o protectie redusa impotriva radiatiilor cosmice. Desi expunerea la aceste radiatii este minima pentru pasagerii care calatoresc ocazional, pentru cei care zboara frecvent, cum ar fi personalul aerian, riscul poate fi semnificativ. Geamurile avionului nu protectie impotriva radiatiilor, ceea ce inseamna ca cei care stau langa geam sunt mai expusi decat cei din mijlocul sau de la marginea coridorului.

Medicii dermatologi atrag atentia ca in momentul in care stai pe langa locul de la geam, in avion, creste semnificativ riscul de ccancer de piele, dar si de imbatranire prematura.

Dr. Magnus Lynch, dermatolog consultant NHS, a explicat intr-un interviu de ce este important alegi un loc care nu se afla langa fereastra, dar si cum sa te protejezi in mod corect si eficient de razele nocive ale soarelui. 

“Cand te afli la altitudini mai mari, cum ar fi intr-un avion, intensitatea radiatiilor ultraviolete (UV) creste. Aceasta inseamna ca este posibil sa fii expus la niveluri mai mari de radiatii UV in timp ce zbori, in comparatie cu cele de pe sol.

Desi sticla din ferestrele avionului blocheaza cea mai mare parte a radiatiilor UV B, nu filtreaza complet radiatiile UV A.

Razele UV A sunt lungimi de unda mai lungi care pot patrunde prin sticla si pot ajunge in straturile mai profunde ale pielii. Expunerea prelungita la radiatiile UV A poate duce la deteriorarea pielii, imbatranire prematura si un risc crescut de cancer de piele.

Daca zbori deasupra Spaniei la mijlocul dupa-amiezii, sunt sanse sa fii expus la mai mult UV decat daca ati zbura peste o tara nordica mai tarziu in cursul zilei. Cu cat esti mai aproape de ecuator, cu atat intensitatea UV este mai puternica.

Pentru a-ti proteja pielea de efectele nocive ale radiatiilor UV in timp ce stai langa o fereastra intr-un avion, poti trage jaluzelele la ferestre. 

Daca ecranul este deschis, poti aplica o protectie solara cu spectru larg si poti purta imbracaminte de protectie sau ochelari de soare”, a declarat dr. Magnus Lynch intr-un interviu pentru The Sun.

Pericolul in caz de urgenta

Un alt motiv important pentru care sa eviti locul de langa geam este legat de siguranta in caz de urgenta. In eventualitatea unei evacuari de urgenta, pasagerii care stau langa geam pot avea dificultati suplimentare in a iesi rapid din avion. In plus, in cazul unei coliziuni sau a unei probleme tehnice, geamurile pot fi puncte slabe, crescand riscul de ranire din cauza fragmentelor de sticla sau a presiunii externe.

Disconfortul fizic

Statul langa geam poate duce la un disconfort fizic crescut. Pe masura ce avionul urca si coboara, schimbarile de presiune pot provoca disconfort la nivelul urechilor si al sinusurilor. De asemenea, persoanele care stau langa geam pot simti mai acut turbulentele, ceea ce poate duce la rau de miscare. In plus, spatiul limitat pentru picioare si imposibilitatea de a se ridica si de a se misca liber pot contribui la dezvoltarea sindromului de tromboza venoasa profunda, o afectiune grava care apare din cauza imobilitatii prelungite.

Riscul de depresurizare

Unul dintre cele mai serioase pericole asociate cu statul langa geam in avion este riscul de depresurizare. In cazuri rare, geamurile avionului se pot sparge sau pot fi deteriorate, ceea ce poate duce la o pierdere brusca a presiunii din cabina. Depresurizarea poate avea consecinte grave, cum ar fi probleme respiratorii sau chiar pierderea constientei. De asemenea, forta exercitata de aerul care iese rapid din cabina poate atrage obiecte si chiar pasageri catre gaura creata. Desi aceste incidente sunt extrem de rare si avioanele moderne sunt construite cu multiple masuri de siguranta, riscul exista si trebuie luat in considerare.

Impactul asupra somnului si confortului general

Un alt aspect de luat in considerare este impactul asupra somnului si al confortului general. Lumina puternica de afara poate face dificila odihna, mai ales in timpul zborurilor de zi. De asemenea, variatiile de temperatura pot fi mai pronuntate langa geam, ceea ce poate afecta confortul termic. Daca te afli langa geam, este posibil sa trebuiasca sa te deranjezi de fiecare data cand colegii de scaun vor sa iasa pentru a merge la toaleta sau pentru a se intinde.

Accesul la bagajul de mana

Cand stai langa geam, este mai dificil sa ai acces facil la bagajul de mana sau la alte obiecte personale. In plus, in cazul in care ai nevoie urgenta de ceva din bagaj, poate fi necesar sa deranjezi ceilalti pasageri. De asemenea, locurile de langa geam pot fi mai expuse la variatii de temperatura, ceea ce poate afecta dispozitivele electronice sau alte obiecte sensibile la temperatura.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Top

Cauta-ti perechea