Vacante

#agentie de turism #turisti #circuit #ghid de turism

Ce drepturi si obligatii ai intr-un circuit turistic

Toamna este o perioada potrivita pentru a merge intr-o vacanta de tip circuit. Vremea este favorabila deplasarilor, plimbarilor in aer liber, iar preturile scazute devin mai atractive decat cele din varf de sezon . Chiar daca tara pe care o vizitezi este minunata, serviciile primite, inclusiv ghidul sau insotitorul de grup sau pur si simplu lipsa de informare pot sa-ti faca multe neplaceri atunci cand ai de-a face cu o companie neserioasa. Afla care-ti sunt drepturile si obligatiile pentru a sti ce poti si ce nu poti sa ceri.

1 Programul circuitului
 

Inainte de a cumpara pachetul de vacanta, ai dreptul sa stii exact orasele si locurile pe care le vei vizita. Vei sti, astfel, cate nopti stai in fiecare oras, ce excursii locale se fac, cand ai zile libere (timp liber, in care iti poti face propriul tau program). Poti sa-ti scoti la imprimanta programul acasa , dar oricum, in momentul plecarii, se impart astfel de programe pentru ca toti sa poata urmari in permanenta ce urmeaza.

Nu ti se va da, insa, un traseu exact, de la punctul A la punctul B, pe autostrada C. Poti incerca sa intrebi la agentie, dar de obicei astfel de detalii se afla direct de la soferi sau de la ghid, pe drum.
 

2 Cazarea
 

Chiar daca stii programul excursiei, nu vei primi, insa, o lista a hotelurilor la care urmeaza sa stai. Agentiile nu obisnuiesc sa ofere astfel de informatii, din pacate. Astfel, nu ai cum sa te documentezi inainte pentru a sti unde vei avea cazarea.

In unele cazuri, numele hotelurilor este precizat in momentul plecarii. Alteori, turistilor li se spune pe drum spre hotel unde urmeaza sa stea. Isi pot nota numele, in cazul in care au nevoie sa ceara indicatii daca pleaca singuri sa se plimbe. Dar pot si sa ceara carti de vizita de la receptie. Le vor folosi si cu alte ocazii, daca se intorc in acel oras.
Este important sa stii si diferentele dintre hoteluri in functie de tara. De exemplu, un hotel de 2 stele din Grecia este de obicei ceva mai bun decat unul din Turcia, la aceeasi categorie. In Egipt, este indicat sa beneficiezi de hoteluri cel putin de 4 stele.

In caz de probleme, vorbeste cu ghidul sau cu receptionistul si incearca sa solutionezi totul pe cale amiabila . De exemplu, in situatia in care unii turisti au frigider sau aer conditionat in camera, iar altii nu, fara sa fi fost platite diferente.
 

3 Mesele
 

Cam orice circuit asigura in pretul excursiei cel putin micul dejun. Evita programele care includ multe mic dejunuri de tip “portie”, deoarece sunt extrem de saracacioase.

Ghidul ar trebui sa faca opriri in timpul zilei, pentru pranz, intr-un loc unde ai la alegere mancare calda, mancare rece, bautura, desert etc.

Multe localuri au ca targhet grupurile de turisti aflati in circuit. Astfel, mancarea este diversificata si preturile sunt acceptabile. E aproape imposibila sa nu gasesti ceva care sa-ti placa, din meniu.

O alta varianta este sa se faca opriri in zone cu multe localuri si restaurante. In timpul stabilit de ghid, toata lumea poate sa aleaga un loc pentru masa. Nu este normal sa se faca opriri in zone izolate, unde exista un singur local cu preturi uriase si nici sa fii obligat sa mananci pe la benzinarii sau sa-ti iei un simplu sandwich.
 

4 Pretul platit
 

Cu cat este mai mic pretul unei excursii, cu atat si serviciile vor fi mai slabe. Este bine sa tii cont de acest aspect, pentru a nu avea asteptari prea mari. Desigur, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa te multumesti cu orice primesti si sa nu-ti ceri drepturile.
 

5 Intrarile la obiective turistice
 

Ia cu tine orice legitimatie care ar putea sa te ajute sa primesti reduceri la tarifele pentru biletele de intrare in obiective. In plus, intereseaza-te daca exista un tarif de grup, mai mic decat cel individual.
 

6 Contactarea ghidului sau insotitorului de grup
 

Cand exista probleme sau vrei anumite informatii, prima persoana pe care trebuie sa o contactezi este ghidul sau insotitorul de grup. Job-ul lui este sa-ti ofere asistenta, deci firesc este sa raspunda la intrebari. Asculta cu atentie ce spune, pentru a evita repetitiile inutile. Dar acest lucru nu inseamna ca aceasta persoana poate fi deranjata pentru orice, indiferent de ora.

Chiar daca esti dispus sa-l suni pe mobil, intai trebuie sa stii daca ai acceptul acestuia. Nu toate agentiile pun la dispozitia ghizilor telefoane cu numere locale, astfel, daca ai primit un numarlui personal de Romania, s-ar putea ca acesta sa fie precizat turistilor numai pentru situatii de maxima importanta.

 

7 Acorda feedback

 

Dupa ce te intorci din vacanta, fa-ti timp pentru a trimite un feedback. Uneori chiar ghidul are ca sarcina sa imparta niste foi de completat, in acest sens. Dar chiar daca nu ti se cere, este bine sa-ti exprimi opinia. Exista situatii care pot fi remediate in viitor, daca nu pentru tine, cel putin pentru alti turisti.

Si, de asemenea, este  util sa oferi un feedback pozitiv atunci cand ai fost multumit. Contribui astfel la atingerea si mentinerea unui nivel inalt de profesionalism. In spatele acestor circuite sunt multi oameni care au lucrat si impresiile pozitive nu pot fi decat imbucuratoare, dar si utile pentru organizatori.
 

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din vacante-calatorii

Top

Cauta-ti perechea