Stiinta & Tehnologie

Una dintre Masinile Anului

Titlul de „ Masina Anului in Romania“ a ajuns subiect de scandal, presarat cu acuzatii de spaga. Importatorii nu mai vor sa auda de acest concurs, in timp ce ziaristii isi cer socoteala unii altora pentru folosirea numelui lor in promovarea concursului. Publicul va trebui astfel sa decida singur Masina Anului dintre cele doua Masini ale Anului. Cine n-ar vrea sa stie care este cea mai buna masina de pe piata? Cum nu exista specialistul perfect, judecatorul infailibil care sa poata emite fara dubii un astfel de verdict, cumparatorii isi lasa increderea pe mana celor care au cunostinte ceva mai bine puse la punct in domeniu. Adica jurnalistii auto, oameni care au facut o pasiune din a scrie despre masini. Unii se pricep mai bine, altii mai putin bine, insa au cel putin un avantaj: vad masinile, le testeaza si pot vorbi astfel in cunostinta de cauza. Cu cat sunt mai multi, cu atat riscul unei pareri subiective este diminuat. Asta se intampla si in concursurile de tip „Masina Anului“, in care juriul este format din ziaristi cu multa experienta, cu gusturi diverse si care acorda puncte autoturismelor ce respecta cateva criterii de baza. Evident, in alte tari. „ Car of The Year “, concurs organizat la nivelul Europei de cateva publicatii respectabile, cu o traditie de zeci de ani, si-a capatat reputatie printre jurnalistii auto, printre producatorii de autoturisme si printre cititorii de articole cu specific auto. Acum cativa ani, o seama de ziaristi care activau in zona presei auto de la noi au decis sa organizeze un concurs similar, reprezentativ pentru Romania. Ca multe alte lucruri desfasurate la nord de Dunare, si acest „Masina Anului“ a sfarsit intr-un scandal alimentat de orgolii personale, de pareri contradictorii si mai ales de mize financiare din ce in ce mai mari. Pentru ca piata noastra de automobile creste, produce din ce in ce mai multi bani si ia mintile unor publicatii ce ravnesc la fiecare cent din bugetul de publicitate al unui importator. Anul 2006 este unul foarte zbuciumat pentru presa auto din cauza acestui concurs. Taberele sunt impartite in doua asociatii, UZEAR si APAR, adica Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania, respectiv, Asociatia Presei Auto din Romania. De ce exista doua organizatii? Din aceleasi motive pentru care partidele politice se rup uneori in doua. Fiecare crede ca este mai bun decat celalalt si merita sa-si impuna punctul de vedere, eventual sa-si faca propria institutie, cu propriile reguli, mai „destepte“. Ce este mai important insa e faptul ca, dincolo de aceste tabere, exista presa independenta, nealiniata vreunei asociatii. Iar pentru a capata credibilitate, fiecare din taberele amintite incearca sa atraga de partea ei nehotaratii sau independentii. Ca in politica. Cititi continuarea in Saptamana Financiara

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea