Stiinta & Tehnologie

#promovare Facebook #concurs Facebook #facebook

Tipuri de afaceri care pot fi promovate cu succes prin intermediul concursurilor pe Facebook

Un concurs organizat pe pagina de Facebook poate creste gradul de popularitate al brandului tau si poate fi un mod eficient de a crea o legatura cu publicul tinta (sau de a reintra in legatura cu acesta). Va prezentam cateva tipuri de afaceri care pot fi promovate cu succes prin intermediul concursurilor pe Facebook si cateva idei pentru a implementa un giveaway de succes. Hair-Transplant-Turkey.org organizeaza un astfel de concurs in colaborare cu Acasa.ro pe pagina de Facebook https://www.facebook.com/acasapage/. Premiul oferit este unul de-a dreptul delicios si anume dulciuri turcesti si nu numai in valoare de 150 lei.

Ce tipuri de afaceri pot beneficia de pe urma unui Facebook giveaway?

Un concurs, sau un giveaway, este un mod direct de a te conecta cu publicul tinta si de a-l tine la curent cu cele mai noi produse sau servicii oferite. Este si un mod de a creste vizibilitatea companiei si de a expune brandul la noi potentiali fani sau clienti. Facebook si Instagram (detinut tot de catre Facebook) sunt cele mai populare platforme online pentru a organiza concursuri pentru followers. Easypromos, o comanie care ofera solutii pentru promovarea online, a organizat in anul 2019 un sondaj pe un esantion de 378 de companii si utilizatori ai serviciilor lor. Dintre acestia, 92.6% si-au desfasurat concursurile pe Facebook iar 67.5% pe Instagram. Dintre respondenti, 45.5% foloseau in mod egal cele doua platforme pentru a organiza concursuri.

Multe companii aflate la inceput de drum isi pot face cunoscute produsele sau serviciile in acest mod, iar pentru unele modele de afaceri concursul poate fi organizat si pentru clientii din afara tarii. De exemplu, o companie care se ocupa cu infiintarea de firme din Singapore poate organiza un concurs pe Facebook pentru a-si mari comunitatea online si pentru a atrage clienti.

Concursul poate fi o strategie de marketing la fel de buna si pentru o companie care ofera servicii directe. Un giveway poate include un seviciu gratis de evaluare in cadrul unei clinici cosmetice sau chiar un consult gratuit la o clinica stomatologica.

Companiile care au filiale sau sucursale in mai multe tari, de exemplu o filiala in Spania dar si in alte tari Europene, pot organiza concursurile prin intermediul acestora, pentru a creste nivelul de conectare cu publicul tinta numai intr-o anumita tara, in functie de strategia de marketing. Si o firma din domeniul legal, cum ar fi una de avocati, poate organiza concursuri pentru a se promova.

Acestea sunt doar cateva exemple de companii care pot beneficia de pe urma unui concurs pe Facebook. Bineinteles, un giveway este foarte popular in randul companiilor producatoare de imbracaminte sau incaltaminte, cosmetice si produse bio, bijuterii si accesorii sau alte tipuri de produse.

Un concurs organizat pe pagina de Facebook sau pe alte canale online este o strategie de marketing ce poate fi folosita cu succes si de catre alte tipuri de companii, nu numai cele care ofera serviciile prezentate mai sus.

Care sunt principalele caracteristici ale unui concurs pe Facebook?

Concursurile pe Facebook pot lua mai multe forme. Mai exact, ele ii pot cere participantului un simplu like&share sau il pot implica putin mai mult, determinandu-l sa invite mai multi prieteni pentru a-si creste sansele de castig (si pentru a le oferi si apropiatilor lui aceeasi sansa). Cele mai multe tipuri de concursuri like&share au ca scop cresterea numarului de fani ai paginii. Beneficiile acestei strategii de marketing sunt cu atat mai importante pentru companie atunci cand un concurs devine cu adevarat viral, cand este distribuit de un numar cat mai mare de oameni.

Este bine ca premiul oferit in cadrul concursului sa fie direct legat de afacere, spre exemplu un produs sau un gift card. Mai mult decat atat, evenimentul se poate desfasura timp de mai multe zile si pot exista mai multe premii. Cele mai multe companii aleg sa organizeze astfel de concursuri in preajma sarbatorilor sau cu ocazia unor evenimente importante pentru brand (aniversare, atingerea unui anumit numar de fani, etc).

Cateva idei pentru tipul de cadou oferit pot fi urmatoarele: reduceri promotionale, un gift card, un cadou per achizitie (care poate fi unul surpriza), un produs personalizat, un serviciu gratuit, un pachet cadou sau un upgrade pentru serviciul de baza (de exemplu, upgrade la un pachet de tip VIP). In unele cazuri, concursul pe Facebook se poate desfasura alaturi de un nou partener iar in acest caz cadoul poate fi oferit de catre acesta.

Concursurile sunt un mod popular de a promova o afacere in mediul online. Cu toate acestea, ideile de marketing pentru Facebook sunt mult mai multe. De la reclamele de tip carusel (cele cu mai multe imagini pentru o singura reclama) la strategii avansate pentru targetarea audientei, cei care doresc sa isi promoveze afacerea in mediul online au de ales dintre mai multe optiuni, in functie de specificul afacerii. Gasirea unei strategii de marketing potrivite pentru companie si canalul online ales au o importanta aparte si pot influenta pozitiv evolutia afacerii.

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea