Stiinta & Tehnologie

Taxele la second-hand-uri - contestate si in tara, si in UE

De circa doua saptamani, o delegatie a Comisiei Europene a sosit la Bucuresti si negociaza cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice modul in care va fi reflectat in Codul Fiscal , importul de masini second-hand . "Discutiile sunt avansate, majoritatea subiectelor delicate fiind deja depasite. Momentan negocierile vizeaza modul in care taxa de inmatriculare va fi inclusa in noul Cod Fiscal , dar si la acest capitol discutiile sunt avansate", a explicat Leonard Orban , secretar de stat la Ministerul Integrarii. Reamintim ca, potrivit proiectului actual, acele prevederi din Codul Fiscal care se refera la prima inmatriculare in Romania a autovehiculelor contravin acquis-ului comunitar. Surse din apropierea negocierilor spun ca reprezentantii Comisiei Europene sunt foarte flexibili, dar fermi. "Ei nu ne cer decat sa armonizam legislatia autohtona, cu cea europeana. Sigur, e si o chestiune de orgoliu, dar eu cred ca ceea ce ni se cere e just. De fapt, se stie ca mentinerea actualelor prevederi din Codul Fiscal referitoare la taxele si impozite platite in cazul importului de automobile second-hand ar conduce la aplicarea unor amenzi usturatoare", spun surse din apropierea negocierilor. Sursele noastre mai precizeaza ca exista inca discutii si in interiorul UE, referitoare la aceste taxe, existand puternice grupuri de lobby atat in favoarea unor taxe ridicate, cat si impotriva lor. "Cert este ca amenzile pot ajunge la sume de ordinul a sute de milioane de euro, cum s-a intamplat in Ungaria si Polonia", mai arata sursele noastre. Potrivit actualelor reglementari din Codul Fiscal, taxa speciala pentru prima inmatriculare se aplica oricarui autovehicul din Romania, indiferent daca e produs la noi sau in alta tara. Sub incidenta acestei taxe mai intra, pe langa autoturisme, si autovehiculele comerciale, cu masa totala de cel mult 3,5 tone. Ca valoare, taxa speciala variaza in functie de cilindree si de normele Euro pe care le indeplineste autovehiculul. In cazul masinilor second-hand, nivelul taxei mai este influentat si de varsta autoturismului. Potrivit secretarului de stat Leonard Orban, decizia e dezavuata de Uniune, care a elaborat o rezolutie prin care sunt interzise aceste genuri de masuri protectioniste ce contravin acquis-ului, a adaugat ca modul in care Romania va beneficia de statutul de membru al UE depinde foarte mult de comportamentul pe care tara noastra il va avea in interiorul Uniunii.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea