#sony ericsson w508 #review #walkman #clamshell #mid-range

Sony Ericsson W508 Review

sony ericsson w508 a fost anuntat oficial in luna ianuarie a anului 2009 si lansat in mai. Terminalul face parte din categoria de telefoane muzicale Walkman.

Modelul este un clamshell foarte compact si vine cu o trasatura mai aparte, fiecare telefon dispune de o carcasa colorata suplimentara, disponibila in pachet, care poate fi schimbata.

Caracteristicile lui W508

Sony Ericsson W508 masoara 93,5 x 50 x 14 mm mm si cantareste 98 de grame, devenind astfel unul dintre cele mai subtiri telefoane clamshell de la ora actuala. La prima vedere, partea frontala pare curata, incarcata doar de o simpla sigla Sony Ericsson. Dar de fapt capacul clamshell-ului ascunde un ecran extern de 1,1 inch cu rezolutie de 36 x 128 pixeli si afisaj monocrom. Tot in aceasta portiune se afla si camera foto de 3,2 MP. Scopul ecranului este acela de a reda informatii despre starea telefonului sau a melodiilor rulate. Totodata, atunci cand player-ul muzical este activat, capacul afiseaza butoanele player-ului muzical aferente functiilor play/stop si skip. Dar acesta suprafata are si o problema, care desi nu este legata de butoanele tactile sau ecran reprezinta totusi un inconvenient. Este vorba de suprafata lucioasa care va deveni un magnet pentru amprente.

Cand telefonul este deschis, descoperim ecranul si tastatura, fiecare asezat pe alta "emisfera" a telefonului. Clapeta de sus prezinta ecranul de 2,2 inch cu 256.000 de culori si rezolutie de 240 x 320 pixeli, difuzorul telefonului, camera VGA pentru teleconferinte si doua sigle, una Sony Ericsson si una Walkman. Partea de jos a telefonului este ocupata de D-pad si tastatura.

D-Pad-ul este alcatuit din trei butoane mari circulare, segmentante intre ele pentru a defini fiecare tasta cu o alta functie. Primul rand de taste este dedicat submeniurilor Media, Menu si Search de pe ecranul telefonului, al doilea rand are doua butoane de apelare si respectiv terminare/respingere apel, iar ultimul rand avem un buton de shortcut-uri si cel de stergere (C - cancel). Tasta dedicata player-ului muzical Walkman se afla pe butonul central si este insemnata cu sigla Walkman.

Urmatoarele pantru randuri de butoane formeaza tastatura standard alfanumerica a lui Sony Ericsson W508. Butoanele sunt circulare, mari si delimitate foarte bine, acest lucru inlesnind folosirea lor. Scrierea de mesaje sau tastarea numerelor de telefon se face foarte usor si rapid.

Laturile telefonului nu sunt prea incarcate. Cea stanga prezinta slotul de atasare a perifericelor, incarcatorului, al cablului USB si a castilor. Latura dreapta este ceva mai incarcata, aici gasim butonul cu actionare dubla pentru controlul volumului si o tasta de blocare/deblocare a butoanelor tactile de pe carcasa telefonului, care corespund player-ului muzical.

Partea dorsala a telefonului este ocupata doar de un difuzor. Sony Ericsson dispune de un acumulator Litiu-Ion standard, cu o capacitate de 950 mAh, care in mod Stand-by rezista pana la 400 de ore si pana la 10 ore de convoribiri. Se prea poate ca unii sa judece gresit bateria lui W508. La primele incarcari si folosiri ale Walkman-ului, telefonul va fi tradat destul de repede de baterie. Dar odata ce perioada de " formatare a bateriei" a trecut, acumulatorul va rezista foarte bine.

Meniul lui W508

In modul standby ecranul telefonului afiseaza semnalul, conectivitatea, starea bateriei, operatorul de telefonie mobila, ora, data si cele trei submeniuri mentionate si mai sus: Media, Menu si Contacts. Pe ecranul extern sunt afisate aceleasi informatii.

Meniul lui Sony Ericsson W508 este cel standard, cu icoane afisate sub forma unei matrici pe patru randuri si trei coloane. Navigarea prin meniu se face usor si bineinteles ca submeniul media vine cu interfata Flash. Utilizatorul are posibilitatea sa schimbe stilul de afisare a icoanelor. In afara de matrice, se mai poate alege stilul rotativ, cel  single icon, sau icoane redate de o tema speciala de telefon.

La capitolul mesagerie, Sony Ericsson W508 se prezinta bine, acesta suportand mesaje SMS, EMS, MMS, e-mail si mesaje instantanee. Mesajele SMS, MMS si EMS sunt stocate intr-o casuta postala, iar e-mail-urile intr-un inbox separat. Acestea din urma suporta protocoalele standard POP3 si IMAP4 si se conecteaza prin servere SMTP.

Player muzical Walkman

Player-ul muzical al lui W508 este punctul forte. Meniul media este sustinut de interfata flash. Desi terminalul are doar 100 MB memorie interna, vine la pachet cu un card M2 de 1 GB. Media center-ul este compus din meniul Foto, Muzica, Video, Jocuri si Feed-uri web. La player-ul muzical se poate ajunge prin media center, direct prin intermediul icoanei Walkman din meniu sau prin butonul dedicat de langa tastatura.

Ecranul si butoanele tactile de pe capacul telefonului servesc la controlul player-ului atunci cand telefonul este inchis. Aceste butoane se activeaza daca butonul glisant de pe latura dreapta permite deblocarea tastelor.

Player-ul muzical al lui W508 este cea mai recenta versiune de Walkman, adica 4.0. Utilizatorul poate reda melodiile in functie de artist, album, melodie, gen si chiar anul din care face parte melodia. Asemenea altor noi telefoane Walkman, nici acestui terminal nu ii lipsesc functiile TrackID, SenseMe, Shake Control sau accelerometrul. Formatele muzicale suportate de Sony Ericsson W508 sunt MP3, AAC, AAC+, E-AAC +, WAV, WMA, M4A si MIDI. Player-ul muzical poate fi setat sa ruleze in fundal in timp ce tu trimiti mesaje sau e-mail-uri si dispune de egalizator.

Datorita ecranului de 2,2 inch, vizionarea de videoclipuri se face destul de usor, acestea putand fi vizionate in mod "wide" prin simpla inclinare a telefonului. Sony Ericsson W508 mai dispune si de radio FM incorporat. Pentru ca radio-ul sa functioneze este nevoie de atasarea castilor, acestea au rol de antena.

Dar cel mai important lucru este sunetul. In cazul acestui telefon nu exista probleme in privinta calitatii sunetului. Atat difuzorul extern cat si castile redau un sunet foarte bun. Din pacate, desi este un Walkman, acest model nu vine cu un set de casti intra-auriculare tip bulb, ci un model standard. Totusi, cablul telefonului dispune de un adaptor cu jack de 3,5 mm, asa ca setul de casti se poate inlocui.

Camera foto de 3 MP

Spre deosebire de alte telefoane Walkman, aceste terminal vine cu o camera foto mai decenta, adica de 3,2 MP. Pana acum Sony Ericsson se zgarcea la standardul de 2 MP, un CMOS destul de expirat. Din pacate senzorului ii lipsesc atat flash-ul, cat si autofocusul. In plus, pozitionarea obiectivului este prost aleasa pentru ca vei avea tendinta sa il acoperi cu degetele.

Aparatul foto poate capta poze cu o rezolutie maxima de 2048 x 1536 pixeli. Totodata, telefonul suporta efecte ca monocrom, negativ sau sepia, moduri de fotografiere precum cel panoramic, diferite modele pentru inramare sau rafala, dar si setari de luminozitate. Pentru ca ii lipsesc autofocusul si flash-ul, imaginile cele mai bune sunt cele captate in lumina naturala in timpul zilei. Camera foto mai poate face si capturi video in rezolutie maxima QVGA la 15 fps care se vor salva in format mp4.

Conectivitate

Navigarile pe Internet se efectuaza usor, daca operatorul de telefonie mobila suporta GPRS si EDGE sau 3G cu HSDPA, pentru ca Sony Ericsson W508 le are pe toate. GPRS-ul si EDGE-ul sunt ambele de clasa 10, iar 3G-ul cu HSDPA suporta transfer de date de 3,6 Mbps.

Terminalului nu ii lipsesc nici Bluetooth-ul, versiunea 2.0 cu A2DP, adica ofera posibilitatea de atasare a castilor wireless, dar nici conectivitatea de mare viteza prin USB, versiunea 2.0. Pentru navigarile pe internet ai la dispozitie broswer-ul WAP 2.0 cu suport xHTML si HTML (NetFront).

Impresia finala este ca Sony Ericsson W508, desi are un look modest, are capacitati serioase de telefon muzical, putand rivaliza chiar cu fratele mai mare W595. Primeste puncte pentru carcasele colorate disponibila la pachet, capabilitatile web si mai ales pentru abilitatile de Walkman si controlul usor si intuitiv al player-ului muzical. Este depunctat de camera foto, care desi a urcat ca numar de pixeli, a ramas tot fara flash sau autofocus, iar pozitionarea ei este mai mult decat neinspirat aleasa.

Test video realizat cu Sony Ericsson W508

•
  •