Stiinta & Tehnologie

#modele anti-logan #skoda #peugeot citroen

Skoda si Peugeot-Citroen pregatesc modele anti-Logan

Terenul larg pe care joaca Dacia in segmentul low-cost va fi contracarat pana in 2012 de Skoda si Peugeot-Citroen, care planuiesc modele ieftine care se vor bate cu gama Logan.

Strategia pe care Renault a pus-o in aplicare in ceea ce priveste Dacia a dat roade in conditiile in care noul context economic mondial i-a permis marcii de la Mioveni sa atace piete care pana acum trei ani pareau complet inaccesibile.

Succesul pe care Dacia l-a inregistrat in Germania, Franta sau Italia, tari unde modelele construite de producatorul roman au cunoscut succese remarcabile in perioada crizei, i-au permis marcii sa devina cunoscuta si sa atinga un volum de vanzari pe alocuri mai bun decat in perioada dinaintea reculului economic mondial.

DACIA, SINGURI IMPOTRIVA TUTUROR

Daca foarte multe voci pun succesul Dacia pe seama programelor de stimulare a innoirii parcurilor auto derulate de statele europene in aceasta perioada, la fel de multi uita originea succesului Dacia: segmentul low-cost. Marca romaneasca a jucat practic singura pe un teren virgin inca din 2004, acest lucru permitandu-le modelelor din gama Logan sa devina cele mai accesibile solutii din listele de masini noi disponibile pe pietele din Europa.

Ei bine, acest tip de "monopol" va fi spart foarte curand, Skoda si Grupul PSA Peugeot-Citroen anuntand ca vor ataca in forta segmentul pe care Dacia Logan si Sandero se desfata astazi. Daca Skoda va reinventa modelul Felicia, transformandu-l in principalul competitor ceh al lui Logan, PSA a anuntat chiar ieri ca va produce in Spania, la Vigo, doua modele care vor avea acelasi scop: sa atace Dacia Logan.



Conform primelor informatii aparute in piata, noua Skoda Felicia va fi o berlina in trei volume care isi va baza designul pe actuala generatie a lui Fabia. Felicia va inlocui practic eterna Skoda Octavia Tour, insa va fi mai mica si ceva mai ieftina.

Principalul cuvant de ordine in caietul de sarcini al inginerilor cehi este pretul. Principalele probleme cu care se confrunta insa Skoda sunt mana de lucru, care in Cehia este de trei ori mai scumpa decat in Romania, si faptul ca noul model va fi nevoit sa faca fata noilor rigori EuroNCAP , deci va trebui ca acesta sa fie dotat anca din serie cu un sistem ESP .

Primele prognoze arata ca Skoda Felicia va reusi sa-si coboare pretul pana la maximum 12.000 de euro, ceea ce va face ca versiunea de baza a noului model al cehilor sa porneasca de unde se termina versiunea de top a lui Logan. pentru a acoperi diferenta de pret, Skoda promite pe Felicia materiale si asamblare superioare. In ceea ce priveste motorizarile, asteptati-va la unitatile de cilindree redusa ale Grupului VW.

CANDIDATII PEUGEOT/CITROEN

Dupa ce au incercat sa sparga suprematia Dacia prin modele precum C4 Sedan, 206 Sedan (pentru Logan) sau 206+ (pentru Sandero), Peugeot si Citroen vor lansa doua noi masini special destinate scopului anuntat anterior. Numele de cod ale modelelor care se vor naste in urma proiectului sunt Peugeot M3 si Citroen M4. Ambele se vor bate direct cu Sandero, francezii evitand sa lanseze un concurent direct pentru sedanul Logan.

In cazul noilor modele franceze, informatiile sunt limitate, singurul element cunoscut fiind anul lansarii acestora: 2012. Pentru a putea produce noile modele, PSA va investi in uzina din Vigo un miliard de euro.

Cititi mai multe pe Automarket.ro  

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea