Stiinta & Tehnologie

# ppc #seo

SEO vs PPC - ce este mai important?

Abordarea acestei confruntari, SEO vs PPC, ridica o serie de noi intrebari. Inainte de a trece la enuntarea lor, ar fi bine sa ne reamintim, in linii foarte generale, ce face fiecare dintre acestea.

 

SEO (Search Engine Optimisation) presupune obtinerea unei pozitionari cat mai bune in motoarele de cautare pe baza unor rezultate organice, naturale legate de relevanta si calitatea informatiilor folosite.

PPC (Pay Per Click) implica, dupa cum ii spune si numele, obtinerea de trafic rapid si relevant pe baza publicitatii platite oferite de Google, Yahoo. Facebook etc.

Cele doua reprezinta instrumente indispensabile in cresterea traficului in motoarele de cautare. Folosirea fiecaruia dintre ele este direct legata de timpul si posibilitatile financiare ale proprietarilor website-urilor. in timp ce SEO poate aduce rezultatele dorite intr-un timp mai indelungat, PPC poate aduce rezultate rapide si imediate.

1. Ce instrument trebuie ales mai intai: SEO sau PPC?

Raspunsul tine cont de nevoile si bugetul fiecarei companii. Daca se doreste un trafic rapid si exista un buget corespunzator, atunci PPC este o solutie optima! Dar daca o afacere este la inceput si are si un buget constrangator, atunci rabdarea pentru a obtine rezultatele SEO reprezinta solutia inteligenta.

2. Este aceasta o falsa confruntare?

Cam da. Depinde de scopul urmarit. SEO fara PPC se poate, dar daca PPC poate ajuta, de ce sa nu lucreze impreuna!? Totul tine de puterea financiara a business-ului! Ele pot fi vazute mai degraba ca doua instrumente complementare, decat ca doua elemente opuse.

3. Care dintre aceste instrumente aduce mai multe avantaje?

PPC poate ajuta la obtinerea unui SEO mai bun, prin aducerea unui trafic mai mare. Daca promovarea brandului este dublata si de calitate si relevanta, rezultatele organice pot fi imbunatatite rapid si vizibil.

Daca se fac campanii PPC constant, fara a fi dublate de calitatea experientei in site, de servicii corecte si informatie de calitate, rezultatele obtinute si rata de conversie pot fi contrare asteptarilor.

Avantajele PPC pot fi considerabile si imediate.

Beneficiile SEO sunt temelia oricarei afaceri durabile!

4. Ce implicatii exista intre SEO si PPC?

  • Scopul SEO este acelea de a genera cat mai mult trafic si de a aduce o pozitie cat mai buna in motoarele de cautare. PPC poate realiza acest lucru imediat. De ce sa nu combinam aceste instrumente?
  • Atunci cand se modifica algoritmii de cautare, pana la gasirea celor mai bune solutii SEO, PPC poate reduce dezavantajele perioadei de tranzitie.
  • Daca competitia este acerba pe anumite cuvinte cheie, fiind acaparata de jucatori extrem de puternici financiar, PPC poate genera costuri greu de suportat, cu rezultate mediocre. Atunci regandirea strategiei SEO este solutia la indemana.

Asadar combinatia inteligenta si adaptata intre SEO si PPC reprezinta adevarata putere si valoare a unui brand. Amestecul elementelor celor doua si potrivirea lor la puzzle-ul realitatilor mereu schimbatoare ofera solutia la aceasta falsa confruntare.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea