Stiinta & Tehnologie

Romanii au cumparat 210.000 de masini in 2006

Vanzarile totale de autoturisme au crescut cu 18% in primele zece luni ale acestui an fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 209.935 unitati, potrivit ultimului raport publicat de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Renault conduce, in continuare, in clasamentul marcilor de import, chiar daca in luna august, Renaul Clio, lider de piata incontestabil, fusese detronat de modelul Skoda Fabia, distribuit de importatorul Porsche Romania. Astfel, in pofida unei scaderi a vanzarilor de 3,3%, francezii raman lideri de piata. Renault a distribuit 17.257 de unitati in 2006. Marcile Skoda si Volkswagen au inregistrat cresteri semnificative, de 38%, respectiv de 30%, si sunt pozitionate pe locurile doi si trei. Urmatoarele pozitii sunt ocupate de Peugeot - 8.742 unitati (+21,9%), Opel - 8.443 unitati (+106,1) si Ford - 7.638 unitati (+78,7%). Opel a realizat cea mai mare crestere pe acest segment. Clasamentul pe modele de autoturisme nu s-a schimbat fata de cel prezentat in ultimul raport al APIA. Cel mai bine vandut brand de import ramane Renault Clio - cu 10.790 unitati (+6,5%), urmat de Skoda Fabia - 5.952 unitati (+64,4%) si Skoda Octavia Tour - 5.557 unitati (+41,5%). In pozitiile urmatoare se regasesc Renault Megane - 5.458 unitati (minus 17,1%), Opel Astra Classic - 4.607 unitati (+197,6%) si Skoda Octavia - 4.416 unitati (+5,2%). Ponderea masinilor echipate cu motoare diesel in totalul vanzarilor a ajuns la aproape 40% in primele zece luni ale acestui an. Dintre acestea, circa jumatate sunt pe segmentul de import. In comparatie cu anii trecuti, cresterea vanzarilor de autoturisme pe anul 2006 este mai ponderata, iar potrivit specialistilor situatia va fi aproximativ asemanatoare si in urmatorii ani. Cresterea a fost mult mai spectaculoasa in 2005, cand in primele zece luni ale anului vanzarile au fost mai mari cu 56,7% fata de cele din 2004. Daca cererea pentru autoturisme a crescut cu 18 procente anul acesta, lucrurile nu stau la fel si in ceea ce priveste vehiculele utilitare. Vanzarile pe acest segment s-au diminuat cu 6%, ajungand la 30.688 unitati. Anul trecut, cand piata utilitarelor a explodat, dealerii auto au distribuit aproape 33.000 de unitati. Pe segmentul vanzari, producatorul Dacia a atins in perioada ianuarie-octombrie 2006 nivelul de 80.844 de unitati, cu 10.000 de unitati mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. In ceea ce priveste cota de piata, aceasta a scazut cu aproape 6 procente. Astfel, daca in 2005, cel mai mare producator autohton detinea o cota de piata de 43,8%, anul acesta, Dacia detine doar 38,5%. O diminuare a cotei de piata sufera si Daewoo, care a vandut in intervalul ianuarie - octombrie din acest an 19.810 masini, in crestere cu peste 10% fata de rezultatul din aceeasi perioada de anului trecut, cand au fost vandute 17.951 unitati. In ciuda evolutiei favorabile, cota de piata a constructorului de la Craiova a scazut cu 0,7%. Piata totala de autovehicule, inclusiv vehicule comerciale medii si grele, precum si autobuze, a avansat cu 14,1% in primele zece luni, pana la nivelul de 242.282 unitati vandute.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea