Stiinta & Tehnologie

Renault are semne bune

Scaderile de 4% pentru vanzarile Renault, la nivel global, nu ar trebui sa fie, teoretic, un motiv de mandrie pentru nicio companie. Carlos Ghosn a reusit sa prezinte insa aceasta situatie in fata ziaristilor veniti din toate colturile lumii ca pe un lucru bun, un fel de rau necesar, o perioada de tranzitie prin care Renault a trebuit sa treaca pentru a intra, in 2007, in ritmul de crestere propus. Mai mult, unele conditii nefavorabile ale pietei au fost aduse ca argumente in expunerea presedintelui grupului francez, astfel ca scumpirea materiilor prime sau tendinta de scadere inregistrata la nivelul intregii piete europene au fost trecute la capitolul cauze. Mult mai obiective au fost explicatiile legate de dezvoltarea de produse specifice normelor Euro 4, ale caror costuri nu s-au regasit in pretul de vanzare a masinilor. In fine, nu trebuie omis, ba chiar ar putea fi cel mai important element al unei radiografii obiective, faptul ca Renault si-a concentrat in 2006 eforturile pe dezvoltarea gamei, nu mai putin de 26 de modele noi (noutati absolute sau declinari ale modelelor existente) stand la rand pentru a iesi in lume pana in 2009. Si pentru ca lucrurile sa sune bine si pentru Romania, primele doua din cele 26 au fost deja lansate sub brandul Dacia, respectiv Logan MCV si Van. Incasari mai mici, dividende mai mari Potrivit rezultatelor financiare prezentate de Ghosn, cifra de afaceri a Group Renault s-a ridicat in 2006 la 41.528 miliarde euro, cu 0,8% mai mica decat in anul anterior. La constructia acestei valori a contribuit negativ o scadere de 4,2% a cifrei de afaceri in Europa - explicata mai ales prin absenta noutatilor din oferta marcii - si pozitiv o crestere de 2,3% pentru celelalte regiuni ale lumii, in care s-a aflat si Romania. Marja operationala a fost de 2,56% fata de 3,20% in 2005, investitiile grevand serios aceste valori. Veniturile operationale s-au ridicat la 877 milioane euro, in timp ce veniturile financiare nete au fost de 61 milioane euro. Din actiunile detinute la alte companii - in principal Nissan si Volvo - Renault a inregistrat un profit net de 2.260 miliarde euro. Pe total, veniturile nete se ridica la 2.943 miliarde euro, corespunzator unei valori de 11,17 euro pe actiune. Si pentru ca, pana la urma, orice afacere are ca scop castigurile actionarilor, Consiliul de Administratie a decis sa propuna Adunarii Generale a Actionarilor un dividend pe actiune de 3,10 euro, superior celui de 2,40 euro de anul trecut. In acest fel, toata lumea va fi multumita. Calitate, profit, crestere Din punctul de vedere al planurilor si evolutiei pe termen scurt, Renault va urma cele trei criterii derivate din angajamentul echipei manageriale: calitatea produselor, profitabilitatea activitatilor si cresterea business-ului prin dezvoltarea de noi produse si deschiderea de noi capacitati de productie. Daca la primul punct lucrurile sunt mai mult subiective decat obiective, exista si lucruri palpabile, cum este cazul reducerii cheltuielilor de garantie cu 30%, fiind evident ca situatia se imbunatateste. In plus, viitoarea Laguna doreste sa ridice standardele de calitate si sa devina un reper pentru marca. Profitabilitatea este un criteriu care ocupa mintile oricarui manager, iar la Renault respecta schemele clasice: reducerea costurilor de productie si cresterea rentabilitatii. Cat despre cresterea afacerii, deocamdata s-a vazut doar varful aisbergului, daca e sa ne luam dupa declaratiile presedintelui Ghosn, in 2007 fiind pregatita o adevarata ofensiva pe piata. Mini-ul Twingo, gata de lansare in prima jumatate a anului, noua Laguna (cu doua versiuni de caroserie), asteptata in toamna, si Koleos, un SUV/crossover care va avea - credem noi - un impact destul de mare asupra imaginii marcii, sunt primele produse gata de lansare. Alte 14 modele se afla in diferite faze avansate ale procesului de fabricatie, urmand a invada piata in urmatoarele luni. Nu in ultimul rand, deschiderea de noi linii de productie (majoritatea destinate versiunilor Logan in Brazilia, India sau Iran) va duce inevitabil la dezvoltarea afacerii Renault. Cititi continuarea in Saptamana Financiara

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea