Stiinta & Tehnologie

Porsche lanseaza arma anti-Ferrari

Cu o zi inaintea prezentarii mondiale, Porsche Romania a lansat ieri in premiera noul monstru 911 Turbo. Importatorul general al automobilelor Porsche a lansat ieri pe piata romaneasca noul model 911 Turbo, care poate fi achizitionat la preturi incepind de la 140.000 de euro cu toate taxele incluse. “Estimam sa vindem in acest an sase-sapte masini 911 Turbo dintr-un total de 90 de automobile Porsche. Clientii acestui model sint oameni de afaceri sau din top-management, in cea mai mare parte barbati, cu virsta medie de 40 de ani”, a declarat directorul pentru marca Porsche din cadrul Porsche Romania, Catalin Iovanescu. Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, constructorul german de masini de lux a vindut 32 de masini pe piata romaneasca in primele cinci luni ale acestui an. Pe ansamblul anului 2005 au fost livrate 88 de unitati Porsche, dintre care 18 exemplare au purtat indicativul 911 Turbo. Modelul de teren Cayenne acopera cea mai mare parte din vinzarile marcii, versiunea Cayenne S fiind cea mai cautata. Modelul 911 Turbo este echipat cu un motor cu turbina cu geometrie variabila de 3,6 litri. Propulsorul genereaza 480 de cai-putere si asigura o viteza maxima de 310 kilometri la ora. Automobilul este echipat cu un nou sistem de management al transmisiei integrale care permite o distributie mai buna a cuplului intre cele doua punti, in conditii variabile de drum. Transmisia asigurata de cutia de viteze manuala cu sase trepte permite o acceleratie de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 3,9 secunde. Versiunea Triptronic S permite o acceleratie de la 0 la 100 de kilometri la ora intr-un timp cu o zecime de secunda mai redus. Avint international Constructorul german Porsche a anuntat la inceputul acestui an ca intentioneaza sa comercializeze in anul fiscal ce se va incheia in iulie peste 90.000 de automobile, dupa ce vinzarile si profitul aferente primei jumatati a anului au depasit asteptarile analistilor. Producatorul german de automobile de lux beneficiaza de o cerere semnificativa pentru noul model Cayman, precum si pentru modelele sport 911 si Boxster. Concurenta italiana Primul model 911 Turbo a fost lansat in anul 1974, fiind cea mai rapida masina de serie din lume la acea vreme. Principalii competitori atit pe piata romaneasca, cit si pe piata internationala sint in principal constructorii italieni. Lamborghini a pulsat cu modelul Gallardo, care are un motor in 10 cilindri in V si beneficiaza de 500 de cai-putere. Cu o acceleratie de 4,4 secunde cu plecarea de pe loc, Gallardo are o viteza maxima de 309 kilometri pe ora. In contrapartida, Ferrari a iesit la rampa cu inlocuitorul seriei 360 Modena. Noul Ferrari 430 va avea clasicul motor in 8 cilindri, imprumutat de la Modena, dar imbunatatit substantial. Astfel, capacitatea cilindrica a crescut de la 3,6 litri la 4,3 litri, numarul cailor-putere s-a majorat de la 400 la 490. In termeni privind performantele stradale, modelul 430 va atinge o viteza maxima de 415 kilometri pe ora, in timp ce acceleratia de la 0 la 100 de kilometri pe ora se realizeaza in 4,1 secunde.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea