Stiinta & Tehnologie

Politia a inventat taxa auto pe motociclete

Politia refuza sa inmatriculeze motociclete fara taxa de prima inmatriculare , desi de la 1 ianuarie acestea si camioanele sint exceptate de la plata controversatei taxe auto, lucru confirmat ieri oficial de Ministerul Finantelor Publice . O ordonanta de urgenta pentru modificarea Codului fiscal pe 2007, data in decembrie de Guvern, a scos motocicletele si camioanele de sub taxa de prima inmatriculare. Actul in cauza, OUG nr. 110/2006, a trecut de Parlament devenind intre timp Legea nr. 343/2006. Codul fiscal prevedea ca taxa de prima inmatriculare va fi aplicata „autovehiculelor, inclusiv celor comerciale“. Ordonanta din decembrie modifica aceasta prevedere, spunind ca taxa de prima inmatriculare vizeaza numai „automobilele si autovehiculele comerciale cu masa de pina la 3,5 tone“. Confuzie de proportii la Politie „Noi cerem taxa si pentru motociclete, conform Regulamentului de aplicare a Ordonantei de Urgenta nr. 195 privind circulatia pe drumurile publice. Pe acestea le aplicam. Am auzit de ordonanta, dar noi credem ca e o anomalie, pentru ca aceasta contrazice Regulamentul“, ne-a declarat ofiterul de relatii publice al Directiei Permise de Conducere si Inmatriculari Autovehicule al Biroului de Inmatriculari, subcomisarul Mihai Enache. Ce nu stiu politistii de la inmatriculari este ca ar trebui sa aplice prevederile din ordonanta care modifica Codul fiscal, pentru ca Regulamentul de circulatie prevede intr-adevar „dovada de plata a taxei de inmatriculare“, insa nu este vorba de taxa de prima inmatriculare, ci de cea administrativa care s-a perceput si pina acum, prevederea existind si in fostul Regulament, din 2002. Taxa de inmatriculare a unei motociclete, din Regulamentul de Circulatie este de aproximativ 50 de lei. In schimb, potrivit tabelelor Ministerului Finantelor, daca s-ar plati taxa de prima inmatriculare, valoarea acesteia pentru o motocicleta de 500 de centimetri cubi veche de peste 6 ani ar fi de 1.400 de euro. In alta ordine de idei, cei care isi cumpara masini sau motociclete din import si vor sa le inmatriculeze trebuie sa stie ca, spre deosebire de cei care isi iau vehicule noi, nu trebuie sa plateasca TVA. Taxa de prima inmatriculare a fost introdusa la 1 ianuarie. Ea se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (Euro) si capacitatea cilindrica a masinii. In mod clar sint avantajate masinile cu motor mai mic, noi si cu Euro 4, categorie in care se incadreaza si masinile Dacia. Autoturismele cu o vechime mai mica de sase luni sint considerate ca fiind noi. Guvernele din UE sustin motocicleta Guvernul britanic are chiar o strategie complexa de incurajare a folosirii motocicletelor. In opinia autoritatilor britanice, motocicleta este un mijloc foarte eficient de reducere a blocajului rutier si de reducere a poluarii, intrucit majoritatea motocicletelor au motoare de capacitate mult mai mica decit ale celor care echipeaza masinile. In fapt, executivul britanic afirma ca in lumina acestor realitati „strategia nationala de promovare a motocicletelor este o prioritate“. Abordari similare au si guvernele din Spania, Grecia si Italia.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea