Lumea auto este scindata intre doua tendinte. O parte a producatorilor se implica in productia de masini premium, cealalta parte mizeaza pe masini ieftine de serie B si C. Sunt multiple aspecte ce decurg din aceste afirmatii, insa premisele care le genereaza sunt doar doua. O parte a producatorilor mizeaza pe suportul publicului afectat de cresterea continua a pretului carburantului, iar ceilalti vor sa vanda catre targetul destul de bogat sa nu tina cont de aceste cresteri. Viitorul poate deovedi care strategie a avut dreptate.
Ford a declarat ca mizeaza pe segmentul B si C reprezentate de Fiesta , noul Mondeo si X-Mass, la fel si General Motors care investeste intr-un vehicul mini - pe care il va dezvolta in uzinele coreene Daewoo.
Pe de alta parte, japonezii de la Nissan au previzionat o crestere pe segmentul premium si sunt decisi sa investeasca aici. Declaratia a fost oferita presei de catre oficialii diviziei Nissan Infiniti - divizia de lux a japonezilor.
Germanii de la Mercedes mizeaza pe ambele segmente. Ei investesc in egala masura in dezvoltarea producatorului de pierderi, Smart, dar si in divizia de lux Maibach.
O vorba romaneasca spune ca: "o mie de capete, o mie de pareri". Daca este adevarat, atunci este de inteles dilema constructorilor auto, nevoia lor de modele targetate pe gustul consumatorului local de pretutindeni - Peugeot, spre exemplu, a produs o versiune a batranului 504 in Kenya, iar exemplele pot continua.