Stiinta & Tehnologie

#bmw #x5 #facelift

OFICIAL: Noul BMW X5 facelift

BMW ne prezinta faceliftul operat celei de-a doua generatii a modelului X5. Acesta va fi lansat peste o luna, la Salonul de la Geneva, si va intra pe piata in primavara acestui an.

La 10 www .acasa.ro/ani" title="ani">ani de la inventia acronimului SAV (Sport Activity Vehicle) si la 3 ani de la prezentarea celei de-a doua generatii a modelului care a creat acest termen, BMW X5, producatorul bavarez prezinta un facelift de mijloc de generatie pentru primul sau off-roader adevarat.

Daca schimbarile exterioare si interioare sunt minime, BMW isi va bucura fanii prin noile motoare introduse in gama lui X5 si mai ales prin transmisia automata cu opt trepte care inlocuieste actuala cutie cu sase trepte, considerata depasita de constructorul bavarez.

DESIGN

Modificarile stilistice nu sunt radicale, inscriindu-se in linia subtila pe care BMW o aplica de obicei modelelor sale atunci cand acestea trec printr-un facelift. Astfel, grila si capota raman intacte, modificarea principala regasindu-se in partea de jos a partii frontale, acolo unde spoilerul anterior acoperit cu parti largi din plastic negru, proprii unui model de teren, este inlocuit cu unul mult mai demn de un model sportiv din acest segment.

Acesta scapa de plasticul negru - a carui prezenta este redusa la minim, fiind vopsit in culoarea caroseriei. Apare in plus si un nou scut metalic, cealalta mare schimbare frontala regasindu-se la nivelul proiectoarelor de ceata, care urca pana aproape de faruri. Noul X5 intra in linia gamei recente BMW prin adoptarea unor blocuri optice dominate vizual de inelele LED cunoscute in limbaj uzual prin denumirea Angel Eyes, acestea fiind folosite ca sau ca pozitii.

In partea posterioara, spoilerul preia aceleasi linii prezente in zona frontala, acesta fiind de asemenea vopsit in culoarea caroseriei. Designerii BMW au mutat terminatiile sistemului de evacuare in extremitatile masinii, acestea primind si o forma trapezoidala noua. Stopurile au fost si ele usor redesenate si primesc aportul vizual al unor bachete LED proprii gamei bavareze.

Tot la capitolul estetic trebuie trecute si noile nuante de caroserie disponibile pentru exteriorul modelului, Deep Sea Blue, Platinum Grey si Sparkling Bronze, acestea completand tabloul modificarilor aparute in www .comunicatedepresa.ro/ adn /" title="ADN">ADN -ul X5.

MOTOARE

Cele mai interesante modificari vor fi resimtite de fanii marcii si ai modelului sub capota, acolo unde BMW isi pastreaza renumele castigat in editiile recente competitiei . Astfel, noul X5 primeste doua noi motoare pe benzina, care inlocuiesc unitatile vechi sau care beneficiau de o tehnologie invechita.

Vorbim in primul rand de versiunea xDrive50i care iese in evidenta prin motorul V8 twin-turbo de 407 CP si 600 Nm care duce X5 in 5.5 secunde de la 0 la 100 km/h si scoate un consum mediu mixt de 12.5 litri/100 km. Pentru iubitorii motoarelor BMW cu sase cilindri in linie, bavarezii au urcat pe noua versiune xDrive35i o unitate twin-turbo de 306 CP si 400 Nm care atinge prima suta de kilometri pe ora in 6.8 secunde si consuma 10.1 litri/100 km in ciclu mediu mixt.

Iubitorii unitatilor diesel se vor putea baza pe versiunea xDrive40d care si-a facut intrarea in gama pe Seria 7. Motorul de 3.0 litri cu sase cilindri in linie ofera 306 CP/4400 rpm si 600 Nm (cu 450 Nm atinsi inca de la 1000 rpm), valori care ajuta noul X5 sa ajunga de la 0 la 100 km/h in 6.6 secunde si sa ajunga la 236 km/h. Consumul mediu mixt anuntat de producator pentru acest motor este de 7.5 litri/100 km.

Cei mai economi dintre clientii care vor alege noul BMW X5 se vor putea baza pe unitatea cu sase cilindri in linie de pe versiunea xDrive30d, aceasta dezvoltand 245 de cai putere si 540 Nm. Performantele acestei versiuni sunt ceva mai slabe (7.6 secunde pentru 0-100 km/h), insa motorul recupereaza la capitolul consum, unde cifrele indicate de constructor arata 7.4 litri/100 km in regim mediu mixt.

Toate cele patru versiuni ale noului BMW X5 se ridica la standardele Euro5 si sunt cuplate la noua transmisie automata cu opt trepte disponibila standard in gama modelului german de teren.

TEHNOLOGIE

Evident, tractiunea integrala xDrive este prezenta standard pe toate versiunile lui X5, aceasta fiind dublata de prezenta unor pachete precum (Controlul Dinamic al Tractiunii sau DSC (Controlul Dinamic al Stabilitatii), acesta din urma continand o armata de sisteme care ajuta la rularea in siguranta, indeferent de suprafata. Printre acestea se ragesesc ABS (sistemul care impedica blocarea rotilor la franare), Automatic Stability Control (ASC/Control Automat al Stabilitatii), Hill Descent Control (HDC/Control al Coborarii in Panta), Automatic Differential Brake (ADB/Diferential Autoblocant), Dynamic Brake Control (DBC/Control Dinamic al Fortei de Franare) si Cornering Brake Control (CBC/Control al Franei în Viraje). In plus, sistemul cuprinde uscarea franelor in condi?ii de umiditate, asistarea la plecarea din rampa, compensarea fortei de franare si sistem tempomat standard cu functie de franare.

La capitolul multimedia, noul BMW X5 prezinta atat cea mai noua versiunea a deja celebrului pachet iDrive, cat si sistemul ConnectedDrive, care are rolul de a-l asista pe cel de la volan in orice moment al rularii. Acesta contine un pachet cruise control adaptiv, un sistem de semnalizare a parasirii benzii de rulare cu semnalizare vizuala si prin vibratii in volan si mai ales noul sistem Side View, care activeaza o perche de camere prin care cel de la volan verifica distanta pana la obstacolele laterale atunci cand masina trece printr-un loc stramt.

LANSARE

Noul BMW X5 va fi lansat in Romania imediat dupa prezentarea modelului, care va avea loc in cadrul Salonului Auto de la Geneva, in 2 martie. Preturile pentru piata noastra vor fi anuntate marti, 9 februarie.

BMW X5 facelift

Cititi mai multe pe Automarket.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea