Stiinta & Tehnologie

Noul Bmw M3 Sedan

Dupa aproximativ 10 ani de asteptare cei de la Bmw lanseaza noua versiune celui mai performant model Seria 3 denumit M3. Pentru 2009 cei de la Bmw au ales ca noutate lansarea noului model Bmw M3 Sedan cu 4 usi. Bmw M3 nu arata foarte diferit de un model normal din Seria 3 Sedan, mai ales ca modelele au cateva parti ale caroseriei identice. Intr-un mod evident M3-ul are alte bari, atat in fata cat si in spate, aerisiri care nu apar pe modelele Seria 3, capota motorului din aluminiu, oglinzi laterale create special pentru acest model si un spoiler spate cu rolul de a mentine stabilitatea partii din spate la viteze foarte mari. Plafonul este realizat din fibra de carbon pentru a intari structura masinii si pentru a reduce greutatea acesteia. De asemenea reduce centrul de greutate al masinii, lucru care confera o mai buna manevrabilitate. Insa ceea ce difera cu adevarat un M3 de un model Seria 3 Sedan este motorizarea. Pentru noua varianta s-a optat pentru un motor de 4.0 litri V8 ce dezvolta peste 400 CP. Noul Sedan M3 al celor de la Bmw poate ajunge la 100 km/h in mai putin de 5 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Masina este dotata cu un sistem inovativ ce produce curent electric in timpul franarii ce incarca o baterie, si apoi poate fi folosit pentru alimentarea altor sisteme in timpul mersului, putand sa decupleze alternatorul pentru a economisi energie. Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuala in 6 trepte cu rapoarte scurte, special realizata pentru performante sportive. Noul M3 dispune de suspensii realizate integral din aluminiu si un tren de rulare compus din jante de 18 inch si cauciucuri slick(jantele de 19 inch sunt optionale) si un diferential in puntea spate ce poate optimiza tractiune pentru diferite tipuri de suprafata pe care ruleaza masina. Pentru cei care doresc sa beneficieze in totalitate de performantele masinii exista sistemul MDrive ce le permite acest lucru, precum si de Servotronic, sistem ce ofera mai multa sau mai putina asistenta in functie de viteza. Un alt sistem ajutator este si Dynamic Stability Control(DSC) ce stopeaza derapajul si modul de franare pentru a preveni rotile sa se invarta in gol sau sa se blocheze in momentul franarii. De asemenea asista conducatorii in conditii de sofat extreme, mai ales in curbe, unde masina poate pierde aderenta. Interiorul noului M3 nu difera foarte mult de cel al unui model din Seria 3 Sedan, fiind totusi folosite materiale ceva mai costisitoare si multe embleme specifice modelului M. De exemplu, exista un ceas montat pe bord care indica cata putere mai este disponibila, ceas care nu este disponibil pentru modelele din Seria 3 si care se bazeaza nu pe turatiile motorului ci pe temepratura uleiului. Interiorul cabinei poate fi personalizat in functie de culoarea aleasa pentru tapiterie si bord, iar scaunele din fata pot fi dotate optional cu pernute laterale pentru o mai buna sustinere a corpului in curbe. Ca pentru majoritatea modelelor Bmw si pentru M3 s-a optat montarea sistemului iDrive pentru a putea controla sistemele audio, navigatie, comunicare si climatizare; ca si la seria 5,6 si 7 este montat un singur buton de unde se pot controla toate sistemele cu ajutorul monitorului LCD al navigatorului. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro Autor: Alex Oancea

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea