Stiinta & Tehnologie

Noua Lancia Delta

Lancia a intrat intr-o noua etapa odata cu lansarea modelului Delta, fara nicio legatura cu istoricul automobil de curse, insa reusita acestui model nu reprezinta o aparitie surprinzatoare pentru industrie, ci doar pentru brandul italian.

, cu o grila insuficient proportionata ori curbe care pot sa placa, dar la fel de bine sa displaca. Farurile noi, cu mai multa personalitate si echipate cu LED-uri, pot constitui un punct de atractie, insa contrasteaza intr-o oarecare masura cu restul caroseriei. Si, pentru ca am adus vorba despre caroserie, sa precizam ca italienii au optat pentru un hatchback lung, in genul Opel Insignia sau mai aproape, in familie, .

Din punctul de vedere al lungimii, masina se incadreaza in clasa medie , dar nu trebuie sa uitam ca ea este construita pe o platforma compacta, provenita de la Fiat Bravo . Asadar, tragand linie, descoperim ca avem de-a face cu un wagon derivat dintr-o compacta, dar ceva mai . Interiorul este si el unul al contrastelor. La prima vedere, totul arata frumos, stralucitor, mai ales ca masinile testate au fost echipate cu piele crem, display LCD si alte gadgeturi apreciate de cumparatori. Ulterior, unele dintre acestea s-au dovedit a fi doar stralucitoare, cum este cazul scaunelor, extrem de dure, sau al consolei centrale, realizata dintr-un ieftin. La nivel de spatiu, apartenenta la clasa medie este justificata, inclusiv pentru pasagerii din spate sau bagaje. Bancheta din spate poate fi nu doar rabatata, ci si culisata spre inainte, astfel ca volumele pot fi ajustate dupa preferinte.

Motoarele cu care masina a fost lansata sunt 1.4 litri TurboJet, benzina, de 120 si 150 CP, acesta din urma fiind si singurul testat de noi, la care se adauga dieselurile 1.6 Multijet , de 120 CP, 2.0 Multijet, de 165 CP, dar si un Twinturbo Multijet, de 190 CP, ce va fi disponibil abia anul viitor. Ulterior, la o data neprecizata, va fi introdus un revolutionar motor pe benzina, 1.8 Di Turbojet, de 200 CP. Revenind la 1.4 Turbojet, acesta s-a dovedit plin de intentii bune, dar cam lipsit de cuplu pentru o caroserie atat de mare. Nici cutia manuala in 6 trepte nu a dat semne ca-l poate ajuta mai mult, iar suspensia s-a dovedit a fi orientata catre confort.

Tehnologia disponibila in standard pe unele versiuni este una de top, cu Lane Assist, care ajusteaza directia la parasirea accidentala a benzii, sau suspensii adaptive, ce pot fi activate de la un buton. De asemenea, sunt disponibile sistemul audio Bose si comunicatiile Bluetooth Blue&Me. Pretul anuntat pentru Europa incepe de la 21.500 euro, pentru piata romaneasca nefiind comunicate nici data lansarii, nici pretul.

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea