Stiinta & Tehnologie

Modele noi pe sosele in 2007

Lumea auto este in efervescenta. 2007 va fi un an al reinnoirii pentru majoritatea constructorilor importanti. SUV-urile vor fi la putere, mai ales cele compacte. Cea de-a treia generatie CR-V de la Honda are o evidenta tendinta spre lux: acoperis panoramic, regulator de viteze, sistem anticoliziune. Lansarea pe piata va avea loc chiar la inceputul acestui an. In 2007 vor debuta Peugeot si Citroen cu cele doua modele gemene 4007, respectiv C-Crosser, realizate in urma unui parteneriat cu Mitsubishi. Pe o platforma identica a fost creat si noul Outlander, care va debarca in Europa la inceputul acestui semestru. Daca PSA va fi furnizorul motoarelor diesel pentru toate cele trei modele, Mitsubishi va oferi, la randul sau, tractiunea integrala permanenta.VW isi intregeste familia "Cross" cu noul Tiguan, model construit pe baza lui Touran. Acesta va fi disponibil din toamna si va avea in dotare tractiunea integrala permanenta, dar si cele mai puternice motoare pe benzina si diesel din familia Golf. Tot in acest an bogat in lansari vor incerca sa ne convinga sa le bagam in garaje noile Land Rover Freelander2 si Nissan Qashqai. Mini Range-ul, cum este botezat Freelander2, se va distinge printr-un motor in 6 cilindri de 232 CP, o cutie de viteze automata in sase trepte si o transmisie integrala inteligenta, care ii va permite masinii adaptarea la orice fel de teren. Freelander2 va fi mult mai luxos din 2007, asa ca BMW X3 va avea de infruntat un rival cu forte proaspete. Si din America, vesti multe si bune. Noul SUV de peste Ocean, Jeep Compass, va fi disponibil, cel mai probabil, in luna iulie . La randul sau, Jeep Patriot, mai mare decat Compass, va inlocui in gama modelul Cherokee, de care se apropie foarte mult ca design. Pe japonezi nu-i mai poate surprinde nimeni. In timp ce Mazda ni-l livreaza, in acest an, pe SUV-ul compact CX7, Mitsubishi ni-l ofera pe Pajero. Noua generatie a celui mai cunoscut SUV japonez promite mai mult, cu echiparea sa cea noua si noile motoare, mai economice, dar si mai perfomante. VW Touareg va avea parte de un facelift. Modificarile de ordin estetic vor fi completate de cateva motoare noi si de o echipare mai bogata. Clasa mini si mica Renault si Fiat sunt in pole-position. Francezii vor scoate, in sfarsit, pe piata urmasul lui Twingo, comercializat inca din 1993. Noul model va fi mai mare si va avea un design apropiat de cel al lui Renault Clio III. La randul sau, Fiat va veni cu surpriza anului 2007, o reeditare a legendei Fiat 500. Prefigurat de conceptul Trepiuno, noul model va avea un aspect retro, dar o echipare moderna. Dinspre Japonia vor sosi noi modele sportive in gamele lui Suzuki Swift si Toyota Yaris, cu motoare de aproximativ 130 CP, iar coreenii de la Kia il vor lansa pe Picanto, in toamna, la Frankfurt. Clasa medie si compacta In acest segment consemnam ofensiva hatchback-urilor. Toyota ataca Golful cu noua Auris, iar Kia va lansa Ceed, un model care a facut senzatie la Paris si care il va concura pe Peugeot 307. Opel prezinta chiar de la inceputul anului facelift-ul Astra, care, pe langa modificarea unor elemente de design, va include si o gama noua de motoare, cu puteri cuprinse intre 90 si 240 CP. A sasea versiune de caroserie Astra Sedan va putea fi cumparata din toamna si va fi produsa la Gliwice, Polonia. Un concurent puternic pentru aceasta masina va fi Fiat Linea, produs in Turcia si prezentat la Salonul de la Istanbul. Linea este mai mare decat Albea si se va vinde din a doua parte a acestui an. Un model asteptat este si noul Fiat Bravo, inlocuitorul lui Stilo, ce va avea, printre altele, noile motoare pe benzina T-Jet (1,4l/120 si 150 CP) si diesel-urile Multijet 1,9 l/120 si 150 CP. Pentru inceput, acesta va fi oferit doar in varianta cu cinci usi. Alte noutati - Peugeot 308, cu un design inspirat de 207, dimensiuni usor mai mari pentru succesorul lui 307, disponibil din octombrie. Din Iran a venit deja Peugeot 206 sedan, versiunea in trei volume a lui 206, cu motoare pe benzina de 1,4 si 1,6 litri. Limuzine si break-uri Audi pregateste pentru anul acesta o noua generatie a modelului A4, construita pe o platforma tehnica complet noua. Va avea, se pare, propulsoare noi, de conceptie proprie. Viitoarea generatie A4 va debuta in toamna, la Frankfurt, mai intai sub forma de limuzina, urmand ca ulterior sa fie lansate si versiunile de caroserie break (Avant) si cabrio. Pentru acest an, Mercedes ne-a pregatit o noua generatie a modelului C Klasse. Va fi mai mare si va avea un design asemanator cu al lui CL. Gama de propulsoare va fi impresionanta, nu mai putin de cinci motoare pe benzina si trei diesel putand echipa viitorul C Klasse. Aston Martin va reintra in clasa limuzinelor cu modelul Rapide, ce va concura cu Mercedes CLS si viitorul Porsche Panamera. BMW Seria 5 se va prezenta cu un facelift, care include spoilere si motoare noi. Tot in acest an va debuta si break-ul M5 Touring, dar cea mai interesanta noutate pentru noi este Dacia Logan utilitara, care va fi identica cu versiunea de caroserie break, numai ca, in locul ultimelor doua geamuri laterale, va fi montata tabla. Un alt new entry break este VW Golf Variant. Derivat din noul Jetta , Variant va fi fabricat impreuna cu acesta in Mexic si va debuta in vara. Ford Mondeo are un nou model limuzina si break de la jumatatea anului. Honda Accord 2007 este caracterizata de un design la fel de futurist, iar VW Phaeton apare cu un usor facelift. Clasa sport si roadster Inca din primavara, Audi va prezenta noul A5, un coupe cu 4 locuri, care se va plasa in gama intre A4 si A6. A5 Coupe se alatura altor trei modele sport Audi: TT, R8 si TT roadster. Audi R8 este prima masina supersport creata de Audi. Motor V8 de 420 CP, de la RS4, tractiune integrala si caroserie din aluminiu, echipeaza aceasta racheta pe roti. La SEAT apare, in acest an, Leon Cupra, cel mai puternic Seat din toate timpurile: motor TFSI de 2 litri si 240 CP. Dar cel mai interesant model VW din 2007 este Passat CC. Nu e un coupe cabrio, ci un coupe pe baza lui Passat, cu motoare transversale si patru usi, la fel ca la Mercedes CLS. BMW se prezinta cu trei modele: M3 (cu un motor V8 de peste 400 CP si cutie secventiala), Seria 1 Coupe care va debuta in noiembrie) si Seria 3 Coupe cabrio (primul BMW cu acoperis pliabil rigid). Alfa Romeo are pregatit un supermodel, 8C Competizione. Cu platforma tehnica de la Maserati si motor V8 de 4,7 litri 450 CP derivat tot de la Maserati, acest model exclusiv va fi produs in doar 500 exemplare. In zona roadsterelor, Audi TT Roadster (versiunea decapotabila a lui TT dispune de motor TFSI/200 CP si V6/250 CP) va avea de infruntat, pe langa concurenta traditionala, si noul Opel GT. La superexclusive, Aston Martin a prezentat deja la Salonul de la Los Angeles versiunea roadster a lui V8 Vantage, numita V8 Vantage Volante. Acesta va avea acelasi motor V8 de 4,3 litri si 380 CP de la coupe. Rolls-Royce ne va arata, in sfarsit, in 2007, noul convertible, cu o arhitectura neconventionala a deschiderii usilor, iar Bugatti ii va rasfata pe tipii cu bani cu versiunea Targa pentru Veyron, intr-o serie de doar 200 unitati si cu o putere crescuta la 1200 CP!

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea