Stiinta & Tehnologie

#masini noi #masini second-hand #vanzari

Masinile vechi le-au luat fata celor noi

Inmatricularile de autoturisme second-hand s-au dublat, in timp ce la autoturisme noi acestea au scazut cu 2,3 la suta

Piata auto din Romania a suferit, in acest an, transformari spectaculoase. In primul rand, datorita faptului ca nu se mai vand atat de multe masini noi ca in anii precedenti, ba dimpotriva, pe acest segment s-a inregistrat o scadere de 1,8 la suta, pentru prima data in ultimii ani.

Concret, in primele luni din 2008, s-au vandut 174.480 masini noi fata de 177.685 livrate intre ianuarie si iulie 2008. Chiar daca nu este in cel mai bun an din punct de vedere al performantelor in vanzari, Dacia a inregistrat, totusi, o crestere de 12,2 la suta. Din cele 161.193 unitati produse, 60 la suta au plecat la export (crestere de 39 la suta). In ceea ce priveste importul de autovehicule, aici a fost inregistrata o crestere de abia 12,7 la suta (si asta datorita vehiculelor comerciale) fata de 55 la suta, anul trecut). La autoturisme, cresterea a fost de numai 10,1 la suta.

Dacia se tine bine

Pe marci, Dacia ramane lider, cu 54.632 masini vandute . In top urmeaza Renault (15.881), Skoda (15.361), Ford (14.555) si Volkswagen (14.436).

In ierarhia pe marci, tot Dacia conduce, urmata de Skoda (15.271), Renault (12.994), Volkswagen (12.202) si Ford (11.369). Cele mai mari cresteri continua sa le inregistreze marcile noneuropene: Mazda (436 la suta), KIA (369 la suta), Dodge (182 la suta), Maserati (155 la suta), Jaguar (141 la suta), Cadillac (130 la suta). Scaderi au inregistrat Daewoo (-39 al suta), SsangYong (-34 la suta), Chrysler (-32 la suta), Citroën (-25 la suta), Renault (-24 la suta), Lada (-22 la suta), Alfa Romeo (-19 la suta)

Din punct de vedere al motorizarilor, iarasi avem de-a face cu o modificare in evolutia vanzarilor si este posibil ca, in viitor, sa creasca si mai mult cererea pentru motoarele diesel, avand in vedere politica UE privind limitarea emisiei de CO2. Aceeasi politica se regaseste de altfel si in formula taxei pe poluare din Romania - emisia specifica de CO2 a motoarelor diesel este mai redusa decat cea a motoarelor pe benzina. In fine, noile valori ale taxei pe poluare, care, de la 1 iulie 2008, sunt mai mari pentru autoturismele noi si mai reduse pentru cele rulate sunt principala cauza a schimbarilor radicale produse pe piata auto din 2008.

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea