Florin Micu, editor general al revistei "AutoExpert", membru fondator al Asociatiei Presei Auto din Romania, propune un nou sistem de derulare a Programului de stimulare a innoire a Parcului auto national, astfel incat in 2007 sa nu mai ramana masini nevandute, cum s-a intamplat in anii precedenti.
"Pentru ca in 2007 sa nu se mai piarda masini, s-ar putea inlocui reglementarea administrativa cu cea libera, a pietei. S-ar putea trece, astfel, de la sistemul cotelor, care poate crea suspiciuni legate de favorizarea unui producator sau a altuia, la sistemul liberei optiuni a cetateanului, care va alege singur sa se duca la cine doreste", sustine Micu. El apreciaza ca disparitia cotelor ar incuraja o adevarata concurenta pe piata automobilului din Romania, prin faptul ca ar determina producatorii validati sa gaseasca mijloace comerciale si sa pregateasca oferte interesante, care sa atraga clientela .
"In momentul in care cererile cetatenilor ar ajunge la producatorii validati, indiferent care ar fi acestia, ele ar putea fi transmise la AFM, care ar centraliza situatia. In momentul in care s-ar ajunge la 16.500, toti producatorii validati ar fi anuntati sa opreasca inscrierile", explica Florin Micu. El a mentionat ca, urmare a aplicarii sistemului de cote alocate producatorilor validati, in 2005 au ramas nevandute aproape 400 de masini, iar in 2006, aproape 1400.