Stiinta & Tehnologie

Harta mondiala a Loganului

Conceput dupa modelul Swatch, dupa cum spunea fostul presedinte Renault Louis - cu piese de trei ori mai putine decit in mod obisnuit, Logan a fost un pariu indraznet, dar neocolit de probleme. 2004 marca inceperea productiei de serie a modelului denumit XC90. Lansat sub titulatura Logan, noua „masina populara“, in versiunea berlina, propusa de francezi pentru pietele emergente, a ajuns sa fie vinduta si in Europa de Vest. Mai mult, in unele tari, precum Maroc sau Republica Moldova, a ajuns chiar masina nationala, fiind cel mai bine vindut model. In aprilie 2005, Dacia renunta la modelul Solenza, axindu-se exclusiv pe productia Logan in ceea ce priveste partea de autoturisme, dar continua sa fabrice longevivul Pick Up, care si-a inceput activitatea in 1975. Tot in 2005, apare si noua motorizare diesel: 1,5 litri si 65 de cai-putere, care dezvolta in prezent 70 de cai-putere si indeplineste normele Euro 4. Anul 2005 este primul an in care Dacia a obtinut profit. Rezultatul financiar net s-a cifrat la 57 de milioane de euro, iar cifra de afaceri a ajuns la 1,2 miliarde de euro. La doi ani distanta de lansarea berlinei, in septembrie anul trecut, Logan primeste un face-lift. Noua colectie Logan vine cu o noua versiune de echipare, Prestige , si un motor nou pe benzina: 1,6 litri, 16 valve si 105 cai-putere. Este primul motor de peste 100 de cai-putere din momentul lansarii in 1968 a primului model Dacia, numit 1100, construit sub licenta Renault. O luna mai tirziu, in octombrie 2006, Dacia-Renault lanseaza al doilea model din gama Logan: MCV (Multi Convivial Vehicle). Disponibil in versiunea cu cinci sau sapte locuri, breakul vine sa acopere un segment pe care Dacia nu mai pasise pina atunci. Pe 8 decembrie, ultimul Pick Up iese din linia de productie. Vechea autoutilitara va face loc in prima luna din 2007 noului model Van, a carui comercializare a inceput luna trecuta in Romania si Bulgaria. Pina la sfirsitul acestui an, Van va fi comercializat si pe celelalte piete europene, dar si in Algeria. Pina pe 31 decembrie 2006 au fost vindute peste 415.000 de vehicule Logan, sub marcile Dacia si Renault. Dintre acestea, au fost comercializate aproape 250.000 numai anul trecut, ceea ce inseamna cu 70% mai mult fata de nivelul inregistrat in 2005. Planuri pentru 2007 Pina la sfirsitul primului semestru al acestui an, grupul francez va incepe sa comercializeze actualul model Logan berlina in alte patru tari. Productia si vinzarile Logan vor incepe in India si Iran in primavara acestui an, urmind ca procesul sa fie extins in Argentina si Brazilia. Versiunea de Logan pe care grupul Renault o va produce in India cu piese de la Pitesti, in colaborare cu producatorul local Mahindra, va avea preturi care vor incepe de la 7.800 de euro. In prezent, Logan este produs sub brandul Renault in Columbia, Rusia, Maroc si Iran. De asemenea, Logan este comercializat in 51 de tari de pe cinci continente. Grupul Renault si-a anuntat intentia ca pina la sfirsitul acestui an sa lanseze inca un motor diesel, mai puternic, de 85 de cai-putere, propulsorul fiind preluat de la modelul Clio 3. Pentru ultimul trimestru din 2007, oficialii Renault au anuntat ca vor lansa un nou model Logan, cel mai probabil in versiunea hatchback, format foarte apreciat in America de Sud. Integrare cu probleme Prima luna de integrare in Uniunea Europeana nu a scutit Dacia de bataie de cap, din cauza incertitudinilor privind taxa de prima inmatriculare . „Daca taxa de prima inmatriculare se abroga, vom concedia o treime dintre angajati“, ameninta in ianuarie François Fourmont, directorul general al Dacia-Renault. Luna februarie a fost marcata de nemultumirile sindicalistilor de la Dacia, care au cerut mariri salariale. Cu o zi inainte de a intra in greva generala, sindicalistii au ajuns la un acord cu administratia Dacia. In ceea ce priveste partea de vinzari, Dacia a comercializat cu 11,9% mai putine autovehicule in primele doua luni din acest an comparativ cu perioada similara din 2006, din cauza absentei autoutilitarei. Contratimp Presedintele Renault, Charlos Ghosn, a inclus in planul trienal „Renault Contract 2009“ lansarea a 26 de noi modele, dintre care 6 sa fie Logan, si marirea vinzarilor cu 800.000 de unitati, unde Logan va puncta decisiv. Potrivit „Wall Street Journal“, Patrick Pelata , responsabil pentru planificarea productiei grupului francez, a afirmat ca Renault ia in considerare optiunea de a lansa operatiuni de productie a modelului Logan in Indonezia, Africa de Sud si Pakistan. Uzina din Africa de Sud va produce automobile cu volan pe dreapta, destinate pietei din Marea Britanie. De la inceputul programului Logan, Renault a investit un miliard de euro pentru dezvoltarea modelelor Logan (berlina, MCV si Van) si pentru sistemul industrial, exceptind investitiile in capacitati de productie. low-cost Fiat si Volkswagen si-au anuntat inca de anul trecut intentia de a scoate pe piata indiana vehicule care sa inceapa de la preturi-record: 1.700-2.000 de euro. Grupul Volkswagen ia in calcul productia in India a unui model de 2.000 de euro, care sa respecte standardele locale. Planurile germanilor vor continua cu lansarea unui model de 6.500 de euro in China. Din 2008, compania indiana Tata Motors va produce, impreuna cu grupul italian Fiat, un automobil care va fi comercializat pe piata indiana la preturi incepind de la 1.700 de euro. Toyota, al doilea mare jucator de pe mondiala, are de asemenea planuri de a produce un model ultra-low-cost, care sa aiba costuri de productie extrem de mici. In ceea ce priveste pretul de vinzare, presedintele Toyota , Katsuaki Watanabe, a precizat ca are intentia de a scoate pe piata un produs mai ieftin decit modelul Logan produs de grupul Dacia-Renault.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea