Stiinta & Tehnologie

#lansare #evolution #mitsubishi

Fratele mai mic al lui Evo X

Mitsubishi si-a completat gama Lancer cu Ralliart si Sportback

Noua generatie Mitsubishi Lancer si-a trait deja primele clipe ale succesului, ca si versiunea sa sport, Evolution, prezentata in aceasta primavara si in Romania. Acum a venit randul altor doua declinari ale modelului japonez: Ralliart si Sportback, adica un Evo putin mai cuminte si caroseria hatchback.

Acest articol nu este dedicat celebrului Lancer Evolution , desi tot ce inseamna Lancer ii datoreaza aproape in exclusivitate succesul din zilele noastre. Nu putem totusi sa vorbim despre noile versiuni ale compactei produse de Mitsubishi fara a face apel la cel mai renumit, probabil, autoturism din Campionatul Mondial de Raliuri.

Si asta pentru ca Ralliart nu este doar o versiune imblanzita a lui Evo, ci este simbolul motorsportului japonez reprezentat de Mitsubishi. Ralliart este o companie subsidiara a Mitsubishi, care se ocupa de echipele implicate in WRC, de productia de masini sport ce participa in competitiile sportive, iar numele Ralliart este utilizat pe autoturismele speciale realizate de Mitsubishi. Este, daca am incerca o comparatie, cam ceea ce inseamna AMG pentru Mercedes ori M pentru BMW. Asadar, ultima creatie ce poarta semnatura Ralliart este Lancer, noua generatie pe baza careia (sau mai exact ce are in comun caroseria) a fost construit Evo X.
Testul la care am participat nu a fost unul de lansare, ci doar un preview al viitorului model, intrarea sa in vanzare fiind prevazuta pentru anul viitor. Cu toate acestea, am reusit, in putinul timp alocat acestei masini, sa descoperim nu un surogat al Evo, ci o veritabila masina sport capabila sa ofere soferului senzatii incredibile.

Motorul 2.0 Turbo este similar celui de pe Evolution, puterea fiindu-i insa limitata la 240 CP, fata de cei 290 (oficiali) de pe Evo. Transmisia cuprinde cutia secventiala Twin Clutch SST, identica cu modelul mai puternic, si sistemul AWD simplificat, comparabil cu cel de pe Evo IX. Toata aceasta combinatie este de natura sa genereze un comportament aproape perfect, schimbarea treptelor fiind de departe cel mai placut lucru odata aflat la volanul masinii. Acceleratia de 7 secunde se simte din plin, inexistenta lag-urilor specifice tranzitiei de la o treapta la alta este evidenta, iar sunetul motorului in plin angajament, la turatii ridicate, este de-a dreptul asurzitor. Manevrarea cutiei se poate face in regim automat, cu doua optiuni, sport si normal, sau in regim manual, atat de la maneta schimbatorului, cat si de la padelele amplasate pe coloana de directie. Designul Lancer Ralliart cuprinde un kit sport asemanator celui de pe Evo, agresiv si impresionant, in vreme ce confortul interior nu lasa de dorit, pe lista dotarilor numarandu-se conexiunea bluetooth sau navigatia.

Siguranta nu a fost uitata, fiind cu atat mai importanta cu cat vorbim despre un model sport. Numarul mare de airbaguri, sistemul de franare prompt, bazat pe discuri Brembo, si tehnologiile de ultima ora care includ ASC sunt capabile sa ofere o protectie sporita pasagerilor. Evident, pretul Ralliart va fi ceva mai mic decat cel al lui Evo X, astfel ca va reprezenta o optiune demna de luat in seama pentru fanii Mitsubishi si in special pentru cei care visau la un Evo, dar nu aveau suficienti bani.

Sportback

In paralel, japonezii au prezentat versiunea hatchback a sedanului Lancer, botezata Sportback, despre care s-a spus, fara argumente, ca ar putea fi raspunsul Mitsubishi la Subaru Impreza . Dincolo de faptul ca Lancer a mai avut caroserii hatchback pe generatiile anterioare, vandute pe diferite piete, comparatia cu Impreza este cel putin deplasata. Chiar daca in varianta in 5 usi Lancer isi pierde putin din armonia regasita pe sedan, aspectul sau ramane unul placut, sportiv (datorat in special spatelui extrem de inclinat), lucru care nu se poate spune despre modelul competitor de la Subaru. Interesant este ca lungimea Sportback-ului nu a avut de suferit prin disparitia portbagajului, astfel ca volumul destinat pasagerilor a ramas la acelasi nivel crescut. Modelul testat de noi a fost cel echipat cu motorul 1.8 benzina, de 143 CP, existent si pe versiunea sedan, acesta dovedindu-si in egala masura si calitatile, dar si limitele, inclusiv prin intermediul cutiei manuale, cu rapoarte destul de lungi. Pe traseul extrem de sinuos, intr-o zona montana, Sportback a facut fata destul de bine fortelor din viraje, motorul aratandu-si insa puterile doar in zona de turatii ridicate, peste 4.000, totodata absenta unei transmisii integrale conferindu-i un puternic caracter subvirator. Pe ansamblu, Lancer Sportback poate fi o alternativa la sedan, in cazul celor care prefera caroseriile in 5 usi, cel mai interesant amanunt fiind faptul ca aceasta caroserie va fi disponibila si pentru versiunea sport Ralliart. Toate aceste modele vor fi expuse in premiera la Paris, lansarea lor comerciala urmand sa fie facuta in 2008, respectiv 2009, iar preturile vor fi anuntate tot atunci.

Mitsubishi Lancer Ralliart


Motor: 2.0 turbo
Putere maxima: 240CP/6.000 rpm
Cuplu maxim: 343 Nm/3.000 rpm
Viteza maxima: 230 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 7 s
Consum mediu: NA
Lungime: 4,57 metri
Latime: 1,76 metri
Inaltime: 1,49 metri
Pret (estimat): 25.000 euro

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea