Ford a anuntat ca acest sistem avansat de protectie a fost creat pentru reducerea ranilor la nivelul capului, gatului si pieptului, in conditiile in care copiii si varstnicii sunt mult mai vulnerabili la aceste leziuni.
Centra/airbag
O tehnologie asemanatoare care combina proprietatile centurilor traditionale si ale airbagului este folosita deja in unele aeronave pentru zona destinata pasagerilor premium. In cazul acestor fotolii, pasagerii nu sunt obligati sa indrepte spatarul in pozitie perfect verticala pentru decolare si aterizare .
Primul model Ford care va include noua tehnologie de siguranta va fi Explorer SUV, model care va lansat anul viitor pe piata din America de Nord. Pe parcurs, noile centuri de siguranta vor fi montate si in alte autoturisme produse de Ford si comercializate la nivel mondial. Aceste centuri gonflabile se vor umfla in zona trunchiului si a umarului ocupantului, la un interval de 40 de milisecunde de la producerea unei coliziuni.
Compatibilitate
Este bine de stiut ca acest nou tip de centuri de siguranta este perfect compatibil cu sistemul de prindere a scaunelor pentru bebelusi, iar marea majoritate a celor care au testat centurile gonflabile le-au gasit comparabile sau chiar mai confortabile decat centurile traditionale.
Scopul acestor centuri este de a tine ocupantul in pozitia ideala pentru a fi aparat cat mai bine in interiorul structurii de rezistenta, in cazul unei coliziuni frontale sau laterale.