Stiinta & Tehnologie

Duel low-cost in clasa mini

Clasa masinilor mini, automobile care masoara circa 3,6 metri in lungime, se va imbogati in acest an cu doua noi modele. Dupa ce a facut istorie in urma cu jumatate de secol cu micutul „cinquecento“, Fiat reinvie in 2007 unul dintre modelele sale de succes. De cealalta parte, constructorul francez Renault iese pe piata, dupa 14 ani, cu o alta generatie a celui mai mic model al sau: Twingo. Lansat initial pe 4 iulie 1957 la Torino, Fiat a incercat prin modelul 500 sa revina in prim-planul industriei auto mondiale dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial. Potrivit oficialilor AutoItalia , importatorul marcii italiene in Romania, Fiat va lansa oficial la nivel international in acest an, tot pe 4 iulie, noul model 500, la exact cincizeci de ani de la aparitia acestei masini. Automobilul va fi disponibil spre vinzare si in Romania de la sfirsitul acestui an. Noul Fiat 500 ( foto ) in trei usi va masura 3,55 de metri in lungime, 1,65 de metri in latime si 1,49 de metri in inaltime. Ampatamentul masinii va fi de 2,3 metri. In ceea ce priveste motorizarile, Fiat 500 se va prezenta cu trei propulsoare , dintre care doua pe benzina. Versiunile pe benzina de 1,2 si 1,4 litri vor dezvolta 70, respectiv 100 de cai-putere. Dieselul de 1,3 litri va genera 70 de cai-putere. Noul model a fost desenat de Fiat Style Centre si va iesi de pe liniile de productie ale uzinei Tychy din Polonia. Prezent pe segmentul masinilor mici din 1993, Renault a vindut mai bine de 2,4 milioane de Twingo din momentul lansarii si pina in prezent. Potrivit reprezentantilor Renault Romania, noul model va creste in lungime fata de predecesorul sau cu 17 centimetri, ajungind astfel la 3,6 metri. Latimea masinii va masura 1,65 metri. In ceea ce priveste paleta de motorizari, francezii au propus trei propulsoare pe benzina si unul diesel. Motoarele pe benzina de 1,2 litri vor dezvolta 60, 75, respectiv 100 de cai-putere. Dieselul de 1,5 litri va genera 65 de cai-putere. Potrivit oficialilor Renault, cel mai puternic motor pe benzina , care va aparea sub denumirea de TCE 100 (Turbo Control, Efficiency), combina consumul scazut al unui motor de 1,2 litri cu puterea unuia de 1,4 litri si cuplul unui propulsor de 1,6 litri. Astfel, puterea maxima va fi disponibila la 5.500 de rotatii pe minut, in timp ce cuplul motor maxim de 145 Nm va fi atins de la 3.000 de rotatii pe minut. Noul Twingo vine sa completeze oferta Renault in segmentul masinilor mini si mici alaturi de Clio Campus, Modus si Clio III. Twingo face parte din planul trienal al constructorului francez, potrivit caruia vor fi lansate 26 de modele pina in 2009.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea