Stiinta & Tehnologie

Drive test: Noua Mazda 6

Nu cu mult timp in urma cei de la Mazda au lansat oficial noua versiune a modelului Mazda 6. Echipa noastra a reusit sa faca un drive test cu acest model prin bunavointa celor de la soferilor oferind in acelasi timp un design exterior extrem de reusit. Si pot spune ca este o masina de care te indragostesti instantaneu de la primul contact pe care il ai cu acest model, fapt intarit si de privirile atrase atunci cand esti la volanul acestei masini.

Design-ul exterior

Design-ul acestui model este realizat de Youichi Sato, cel care este responsabil si pentru noua generatie a modelului RX 8. Design-ul sportiv dar in egala masura discret oferit de noua Mazda 6 se face remarcat prin grila radiatorului in forma de V si cu elemente cromate, nervurile prezente pe capota, farurile unghiulare, pasajele rotilor pronuntate precum si stopurile ce incorporeaza becuri cu tehnologie .

Noul model se inscrie si el in spiritul “Zoom-Zoom” consacrat de cativa ani de Mazda. Cele doua cuvinte definesc perfect acest model indicand sportivitatea, atractia imediata cat si starea de entuziasm pe care masina o creeaza.

Pentru ca este o masina realizata in grupul Ford, dar si pentru ca a fost lansata la putin timp dupa noul Ford Mondeo , multi au avut impresia ca Mazda 6 nu este decat un Mondeo deghizat de cei de la Mazda. Nu este deloc adevarat, noua Mazda 6, desi imprumuta multe elemente tehnice de la Ford Mondeo, are o personalitate proprie. Design-ul nu este unul cu forme socante, precum la noul Mondeo, ci mai degraba cu forme ce tind spre clasic, rotunjite, foarte placute si fara elemente care sa frapeze.

Interiorul

La interior noua Mazda 6 este vizibil superioara vechii versiuni a modelului. Interiorul este suficient de spatios pentru 5 adulti, acestia putand calatori in conditii foarte bune chiar si pe distante mai mari. De asemenea volumul portbagajului a crescut si el la 519 litri, fiind unul dintre cele mai mari ale clasei.

Pozitia la volan este una foarte buna, scaunul soferului putand fi reglat in trei directii. Accesul la comenzile amplasate de volan cat si cele de pe plansa de bord se realizeaza facil. Toate elementele din interior creeaza senzatia unui spatiu foarte generos pentru toti ocupantii. Bancheta din spate este una bine realizata reusind sa gazduiasca fara nici un fel de problema trei adulti in conditii de confort.

Plansa de bord este realizata intr-o maniera simplista insa foarte eficienta. Majoritatea materialelor folosite la interior sunt de o inalta calitate fiind foarte placute din punct de vedere estetic cat si la atins(insertiile de aluminiu de pe consola centrala, volan si usi, tapiteria scaunelor cat si insertiile de pe bord si usi). Ceasurile de bord sunt si ele foarte bine realizate si pozitionate, iar vizibilitatea este cu atat mai buna datorita culorilor de iluminare alese: rosu si alb. Pentru comenzile sistemului audio si de climatizare intalnim si nuante de albastru pentru a realiza un contras cu rosul, cealalta culoare prezenta pe plansa de bord.

Volanul multifunctional si imbracat in piele gazduieste comenzile pentru sistemul de sunet, climatizarea bi-zonala, a computerului de bord precum si a sistemului Cruise Control. Sistemul de sunet cu care este echipat modelul testat de noi este realizat de firma BOSE si este alcatuit din cd-player cu MP3, magazie de 6 cd-uri incorporata in bord si 8 incinte acustice.

Dotari

Printre dotarile prezente pe modelul testat de noi, Mazda 6 TE Plus, enumeram sistemul de climatizare bi-zonala, instalatie de lumini bi-xenon adaptive, senzori de lumini si de ploaie, senzori de parcare, jante din aliaj usor de 17 inch, radio cd BOSE cu magazie de 6 cd-uri, mufa AUX si dispozitiv hands-free si Bluetooth. rigid, avand nevoie de o perioada de acomodare pentru a intelege cursa acestuia, apoi totul reintra in normalitate.

Cuplul maxim este disponibil dupa 2000 rpm ceea ce nu este tocmai rau. Masina ajuta in depasiri mai ales daca reusesti sa tii masina peste acest prag, cat si pe serpentine la urcare pe drumul dintre Ploiesti si Brasov masina s-a comportat impecabil. Pentru viteze mai mari cutia cu 6 trepte isi face datoria din plin. La 160 km/h intreapta a 6-a masina are un zgomot redus cat si un consum mic de combustibil (in jur de 6.8 litri/100 km). In conditii normale de drum si condus masina respecta intr-o mare masura datele tehnice oferita de constructor: comsum extra-urban de 5.0 litri/100 km si consum urban de 6.7 litri/100 km.

Acceleratia de la 0-100 km se realizeaza in 10.5 secunde si ajunge la o viteza maxima de 204 km/h, dupa datele oferite de fisa tehnica a masinii.

sunt proiectate in asa fel incat sa intervina numai atunci cand este necesar, astfel soferul avand o libertate de control marita asupra masinii.

Tot la aceasta categorie trebuie sa mentionam si prezenta airbag-urilor frontale si laterale pentru pasagerii din fata, airbag-uri pentru cap si umeri pentru toti ocupantii.

Pret

Varianta codusa de noi, Mazda 6 TE Plus, are un pret de 25.690 euro DDP(cu toate taxele incluse).Pentru cei interesati aveti aici lista completa de preturi pentru noua Mazda 6.

Impreia cu care am ramas in urma drive testului este una foarte palcuta si cred ca noua Mazda 6 va face fata din plin concurentei fiind o masina foarte buna si bine dotata in raport cu pretul de vanzare.

 

Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea