Stiinta & Tehnologie

De ce se inmultesc motociclistii

Scaderea taxelor vamale si inexistenta vreunei alte taxe speciale de inmatriculare, nevoia tot mai mare de mobilitate in traficul urban, dar si raspandirea cultului motociclismului determina o dezvoltare nu rapida, dar sigura a pietei moto in Romania. Avand parte de un statut vitregit, determinat in special de insecuritate si lipsa parcarilor speciale in orase si la domicilii, de premisele deloc optimiste in ceea ce priveste coabitarea civilizata soferi- motociclisti , ramane intrebarea daca poate constitui intr-adevar transportul pe doua roti solutia viitorului in aglomeratia din ce in ce mai sufocanta si isterica din marile noastre orase. Vanzarile de vehicule pe doua roti nu cresc precum cele la masini, dar vestea buna este ca macar piata moto o ia din loc. Conform datelor furnizate de APIA, totalul vanzarilor de vehicule pe doua roti a fost, in primul trimestru al acestui an, de 387 unitati, in crestere cu 12 procente fata de perioada similara din 2006. Cele mai cerute sunt scuterele. In primele trei luni s-au vandut 212 scutere, mai multe cu 48,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Tot in crestere cu 25 procente si un numar de 45 unitati livrate sunt motocicletele offroad (care sunt in general pentru cunoscatori). Curios, in scadere cu 8 procente, la 125 unitati, sunt motocicletele de strada. Mopedele nu au mai deloc cautare, vanzarile scazand cu 82%. Din ianuarie pana la sfarsitul lui martie s-au vandut doar 5 unitati. Explicatia - lipsa sigurantei in trafic. Conform datelor furnizate de Brigada de Politie Rutiera a Capitalei, in cele mai multe accidente in care au fost implicate vehicule pe doua roti au fost implicate mopedele. Conducatorii acestor vehicule au produs 18 accidente din vina lor, in vreme ce din culpa motociclistilor si a scuteristilor s-au produs 13, respectiv 9 accidente. "Cele mai mari probleme in determinarea accidentelor in care sunt implicate vehicule pe doua roti", spune comisarul sef Marian Motoc, seful Brigazii de Politie Rutiera a Capitalei "sunt determinate de lipsa obisnuintei de a circula unii langa ceilalti, conducatori de autoturisme si conducatori de motociclete, agresivitatea fiind cauzata mai ales de conditiile grele de circulatie din oras". O reducere a numarului de accidente este o prioritate, dar o prioritate ramane si cresterea numarului de vehicule pe 2 roti in traficul din Bucuresti. Un argument in plus ca vehiculele pe doua roti incep sa se vanda in Romania avand ca scop utilitatea inaintea distractiei este faptul ca 204 unitati din totalul de 387 vehicule pe doua roti vandute in 2007 au o cilindree de sub 50 cmc, cererea dublandu-se practic in acest segment de putere. Asta in vreme ce vanzarile autovehiculelor puternice pe doua roti (50 si 125 cmc) a scazut, conform APIA, la jumatate.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea