Stiinta & Tehnologie

Cutie manuala vs. cutie automata

Desi in prezent sint cele mai raspindite pe piata europeana, cutiile de viteze cu transmisie manuala sint concurate puternic de versiunile automate. La fel ca in cazul alegerii carburantilor, benzina sau diesel, fiecare tip de transmisie se prezinta cu avantajele si dezavantejele sale. Transmisiile cu actionare mecanica sint de tipul celor cu axe fixe, cu doi sau trei arbori si cu angrenaje cu roti dintate cilindrice cu dinti inclinati (portanta mare si zgomote reduse in timpul functionarii). Transmisiile automate sint de trei tipuri. Primul tip dispune de hidrotransformator si angrenaje planetare, iar al doilea de variator mecanic cu lant si cu angrenaje planetare, gen Multitronic, dupa numele folosit de Audi, cunoscute si sub titulatura de transmisii CVT (Continuous Variable Transmissions). Al treilea tip este un caz aparte si se prezinta cu dublu ambreiaj si angrenaje cu roti dintate cilindrice cu dinti inclinati, gen DSG sau S Tronic, oferite de BMW sau Mercedes. 25% dintre Audi, pe automat Potrivit importatorului Porsche Romania, una din patru masini Audi este livrata cu cutie automata si una din doua cu tractiune integrala. „In ceea ce priveste Quattro (n.r. - numele tractiunii integrale folosit de Audi), explicatia este data si de disponibilitatea acestei variante de tractiune pe absolut toate modelele. In 2006 au fost comercializate in total 970 de unitati cu tractiune integrala si 459 cu transmisie automata“, a declarat Alexandru Seremet, Executive PR in cadrul Porsche Romania. Caracteristici Transmisiile mecanice se remarca printr-un grad sporit de sportivitate, oferind caracteristici dinamice foarte bune, eficienta si consum redus de combustibil datorita lipsei componentelor de automatizare , spune Catalin Martazan, trainer in cadrul departamentului post-vinzare al Porsche Romania. Ca dezavantaje sint enumerate confortul mai redus si intreruperea fluxului de putere in timpul schimbarii treptelor de viteza. Prin opozitie, transmisiile automate sint caracterizate printr-un grad ridicat de confort, unde schimbarea treptelor se face fara intreruperea fluxului de putere. Tot ca plus, se remarca diminuarea socurilor din transmisie in perioada cuplarii sau a decuplarii treptelor de viteza. „In cazul Multitronic, aceasta poate asigura apropierea de caracteristica ideala la nivel de tractiune: putere maxima la roata la orice viteza, ceea ce se traduce prin caracteristici dinamice si economice foarte bune, prin variatia continua a raportului de transmitere. Noutatea Multitronic rezida in faptul ca se poate monta in combinatii cu motoare de cel putin 200 de cai-putere si 300 de Newton-metri si nu pe motoare mici asa cum se montau pina acum“, spune Martazan. Ca dezavantaj, transmisiile automate ofera, in general, eficienta redusa, consum mai ridicat de combustibil si sportivitate diminuata, precum si un pret mai ridicat de achizitie, in medie cu 1.500 de euro mai mult fata de cutia manuala de viteze. Caz aparte Transmisia DSG, care este o transmisie mecanica cu axe fixe automatizata, reprezinta un caz aparte. „Acest tip de transmisie imbina caracteristicile celor doua tipuri de transmisii, manuala si automata, si se remarca prin sportivitate (caracteristici dinamice foarte bune), eficienta, consum aproximativ identic cu cel al unei transmisii cu actionare manuala, confort ridicat si schimbarea treptelor fara intreruperea fluxului de putere“, a declarat Martazan.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea