Stiinta & Tehnologie

Cu ce ochi este vazut Logan MCV

Ce este un break? Break-ul este automobliul care face trecerea intre berlina si furgoneta, fiind bivalent. In functie de necesitati, break-ul (sau "combi", sau "wagon", sau "caravan") poate fi o masina confortabila pentru patru, cinci sau chiar sapte persoane sau un vehicul de transport pentru diverse obiecte. Forma este dictata, asadar, de aceste doua functii. De aceea, de multe ori, designul are de suferit. Desi este incadrat in clasa mica, automobilul pare, la prima vedere, destul de masiv. Consecinta - manevrabilitatea mai redusa in spatiile inguste si performate dinamice modeste in cazul incarcarii la capacitate maxima. Creste insa eficienta masinii. Putand transporta o cantitate mai mare de marfuri sau persoane, costurile pe kilometru se reduc. In ceea ce priveste noul produs Dacia, nici un constructor de masini nu lanseaza astazi un model fara sa aiba un studiu temeinic de piata. Renault stie asta si si-a facut, in mod sigur, foarte bine temele. Logan MCV nu si-a propus sa fie o masina frumoasa si nici una sport. MCV este un break practic, in stare sa transporte, la nevoie, sapte persoane dar si marfuri. O masina ce face posibil ca, in loc de doua - o berlina si o furgoneta - sa iti iei, la bani putini, una singura. 60.000 unitati cat spera Dacia sa vanda anual este o cifra rezonabila, daca privim, in week-end-uri, pe soselele patriei si numaram masini de toate formele si marimile cocosate de pasageri ori marfa pentru buticurile din dotare. Dacia pe acestia trebuie sa-i convinga sa-si schimbe masina si nu pe proprietarii de BMW-uri. Drive-test Gandul cu LOGAN MCV Ne-a placut - Polivalenta masinii: buna de mers in concedii, de carat obiecte voluminoase, de mers la piata, de carat marfa pentru butic, de dus copiii la scoala, de transportat echipe de muncitori; - Designul exterior; - Cutia de viteze; - Versiunea 1,5 dci; - Sonorizarea Nu ne-a placut Motorul pe benzina trage greu cele 300 kg cat are in plus fata de berlina. Nu te poti aventura cu ea in depasiri riscante; - Versunile pe benzina sunt zgomotoase; - Designul bordului; - vizibilitate redusa la mersul inapoi; - Ce mai ramane din portbagaj cand folosesti toate cele sapte locuri. Vocea profesionistilor MCV va fi un hit pe piata break-urilor Pentru a vedea daca noul break va avea sau nu succes, trebuie sa privim nu mai mai departe de acum doi ani, cand a fost lansata berlina Logan. Si atunci ca si acum toata lumea s-a grabit sa critice noua masina, mai ales in privinta designului, un aspect ce a fost complet neglijat ulterior de catre cumparatori. Calitati precum spatiul interior, echiparea si costurile de intretinere au devenit primordiale in alegerea masinii. Sunt convins ca asa se va intampla si cu noul break. Logan MCV este o masina la care prea putin vor cantari performantele sau designul. Cu locuri pentru sapte persoane, un spatiu de incarcare urias si versatil, acces foarte bun datorita celor doua usi care formeaza hayonol, MCV va fi cu singuranta un hit pe piata break-urilor. Si nu doar la noi. Sigur ca nu arata precum concept car-ul futurist prezentat in primavara la Geneva. Dar nici nu a fost vorba, oficial, ca va arata asa. Noile tehnologii testate pe masinile concept ridica mult pretul final al masinii. Este clar, deci, ca nu vom avea niciodata un automobil de lux la pretul unui automobil popular. Dupa cum este clar ca, pentru modelele de serie, mai ales de genul Loganului, solutiile tehnice sunt dintotdeauna ieftine. (Adrian Dragan, jurnalist, pilot de raliuri) Break-ul arata mai bine decat berlina In opinia mea, breakul arata mai bine decat berlina. Am auzit multa lume spunand ca breakul e urat. Mie nu mi se pare urat deloc. Cred ca cei de la Dacia au gresit cand au prezentat conceptul Steppe. Oamenii l-au luat ca reper si din aceasta cauza au avut asteptari prea mari de la break. Punctul slab al acestui model, in opinia mea, este motorizarea - prea mica pentru o masina atat de grea. Cand e incarcata la capacitate maxima, probabil ca trage destul de greu. De cumparat nu cred ca mi-as cumpara un break decat, eventual, daca as beneficia de o oferta de finantare foarte buna. As opta mai degraba pentru un Opel Astra break diesel la mana a doua, care arata mai bine si are motorizare superioara. (Alin Marin, taximetrist ) Vizam o clientela care cauta pret mic "Breakul este intr-adevar mai greu decat berlina si este echipat cu aceleasi motoare, dar vizam o clientela care cauta un pret mic, nu performante. Noi ne-am propus sa oferim cat mai multe servicii la un pret cat mai accesibil odata cu lansarea pe piata a MCV". (Martin Boutard, sef produs Logan MCV)

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea