Bayerische Motoren Wercke (BMW) a introdus deja pe cel mai mic model al sau, Seria 1, sistemul Auto Start Stop si a extins utilizarea acestuia si pe modelele din Seria 3 cabrio. Noul sistem reduce consumul de carburant prin oprirea automata a motorului atunci cind masina este stationata, la semafor, de exemplu, si reporneste propulsorul tot in mod automat. “Principiul este simplu”, se arata intr-un comunicat al BMW. “Daca motorul nu este pornit, atunci nu are cum sa consume. Sistemul Auto Start Stop opreste motorul de fiecare data cind nu este nevoie de folosirea acestuia, in ambuteiaje sau la opririle la semafor.”
Tot la capitolul economisire de carburant, grupul din München a implementat tehnologia Efficient Dynamics si pe Seria 3, dupa ce initial a fost aplicata Seriei 1. In urma acestui proces, emisiile de dioxid de carbon si consumul de combustibil s-au redus cu aproape 20%. Cel mai bun rezultat a fost obtinut de modelul 118d cu 3,9 litri consum mediu la 100 de kilometri. Potrivit datelor producatorului, emisiile de dioxid de carbon au scazut la 123 de grame pe kilometru.
Nici Mercedes nu sta deoparte si a anuntat ca va introduce Auto Start Stop pe modelele sale, in prima faza fiind vorba de monovolumul B-Klasse. O alta gaselnita tehnica a constructorului din Stuttgart, denumita Integrated Starter Generator, va fi folosita pentru modelele de serie cu scopul declarat de a mari eficienta propulsoarelor. Mercedes intentioneaza de asemenea sa realizeze o propulsie hibrida , bazata pe un motor electric si dieselurile care folosesc tehnologia Bluetec.
Francezii le-au luat-o inainte nemtilor in ceea ce priveste implementarea sistemului Auto Start Stop. Citroën a folosit aceasta tehnologie inca din decembrie 2004 pentru modelul de clasa compacta C3. Ulterior, la inceputul anului 2006, si micutul C2 a fost echipat cu noul sistem, valabil pentru motorizarea de 1,4 litri, 16 valve, si 90 de cai-putere. Potrivit producatorului francez, noua tehnologie a permis economisirea a 10% din carburantul necesar functionarii in ciclu urban, iar emisiile de dioxid de carbon s-au diminuat cu acelasi procentaj. Incercarile europenilor de a gasi noi formule de reducere a consumului de carburant sint de fapt o replica la tehnologia japoneza. Cel mai elocvent exemplu este cazul modelului Toyota Prius , care si-a adjudecat peste 40% din cea mai mare piata auto din lume, cea americana.
Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la
Newsletterul Masini.acasa.ro