Stiinta & Tehnologie

Cinci companii invirt piata auto

Cinci companii concentreaza 80% dintre autoturismele din import comercializate in Romania. Importatorii Porsche Romania, Tiriac Auto, Nissan , GM Romania si Trust Motors detin impreuna 79% din piata masinilor straine vindute anul acesta in tara. Segmentul importurilor a crescut cu 30% in primele sapte luni ale acestui an, in conditiile in care piata totala de autovehicule din Romania a consemnat un trend ascendent de numai 8,7%. In perioada ianuarie-iulie 2006 au fost comercializate in total 167.126 de unitati, iar autovehiculele din import au reprezentat 51,2% din totalul vinzarilor. Conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA), in primele sapte luni, importatorii au vindut 85.594 de unitati, cu aproape o treime mai mult decit cele 65.669 de vehicule comercializate in intervalul ianuarie-iulie din 2005. Cele cinci companii prezente in top au comercializat in primele sapte luni 67.983 de vehicule, adica patru cincimi din piata importurilor de automobile. Grupul Porsche ramine lider Liderul pietei de import ramine grupul Porsche Romania, importatorul marcilor Volkswagen, Audi, Skoda, Seat si Porsche. Compania a comercializat 23.094 de unitati in primele sapte luni ale anului si detine 27% din piata, arata datele APIA. Cresterea fata de aceeasi perioada a anului trecut a fost de 36%. Grupul Tiriac urca pe locul secund Pe locul secund in topul importatorilor se afla grupul Tiriac Auto, care a depasit la cifrele de vinzari compania Renault-Nissan Romania. Tiriac Auto a comercializat 14.521 de unitati in primele sapte luni, cu 60% peste nivelul din perioada similara a anului trecut, cind detinea 14% din piata vehiculelor de import. Compania comercializeaza peste 100 de modele ale marcilor Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Mitsubishi, Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover, Hyundai si Dodge . Renault-Nissan intra in declin Pe treapta a treia a podiumului importatorilor de automobile se afla principalul perdant Renault-Nissan Romania, care la sfirsitul anului trecut se afla pe locul secund, cu 23% din piata masinilor straine, iar acum are 17%. Importatorul celor doua marci a livrat 14.138 de vehicule in perioada ianuarie-iulie, dintre care 12.624 de unitati au fost Renault si 1.514 unitati au purtat sigla Nissan. Vinzarile Renault-Nissan Romania au scazut cu 7% in perioada ianuarie-iulie 2006, comparativ cu intervalul similar al anului trecut. Oficialii companiei pun aceasta scadere pe seama intirzierii cu trei luni a inceperii programului de innoire a parcului auto. GM, cea mai mare crestere Pe locul patru in topul vinzarilor a intrat General Motors Romania, importatorul cu cea mai mare crestere dintre cele mai mari cinci companii. Cifrele de vinzari au crescut cu 90%, iar cota de piata a grupului a ajuns la 11%, fata de 7% la sfirsitul intervalului ianuarie-iulie 2005. Trust Motors, cota de 8% Topul primilor cinci importatori e incheiat de Trust Motors, care aduce in tara automobilele marcii Peugeot. In primele sapte luni s-au vindut 7.177 de vehicule ale marcii franceze, cu 10% peste nivelul din aceeasi perioada a lui 2005. Vinzarile Trust Motors au crescut sub media pietei de import, iar cota de piata a ajuns la 8% la sfirsitul lunii iulie.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea