Stiinta & Tehnologie

Cheltuielile de intretinere fac diferenta in alegerea unei masini

Daca am in jur de 10.000 de euro si vreau sa-mi cumpar o masina de clasa medie , am cel putin 12 marci din care pot alege. De pilda, diferentele dintre un Peugeot 206, un Chevrolet Kalos si un Hyundai Accent nu sunt strigatoare la cer, nici in ce priveste pretul, motorizarea sau dotarile. Ambele au un design atragator, sunt spatioase, dar poate cel mai important pentru multi soferi este faptul ca sunt masini care consuma putin. Dupa primii 15.000-20.000 de kilometri apar insa si diferentele. La revizia periodica, ajung sa scot din buzunar, in functie de marca pe care am ales-o, intre 300 si 800 de RON. Ce anume face diferenta? Depinde de costul pieselor, de cine imi face revizia – un service autorizat sau un atelier oarecare - sau de manopera . De exemplu, un Renault Symbol 1.5 dCi costa cat un Citroen C3 cu motor de 1.1, insa prima revizie, cea care se efectueaza la 20.000 de kilometri, este de doua ori mai scumpa la Renault decat la Citroen (aproape 300 de RON la C3 si 600 de RON la Symbol). Diferente semnificative de costuri la revizii exista si pentru acelasi tip de autoturism, in functie de service-ul pe care il alegi. De pilda, preturile practicate de reprezentantele auto sunt uneori nejustificabil de mari in comparatie cu cele ale importatorilor din retelele alternative. E drept ca, apeland la reprezentanta , beneficiezi si de garantie asupra componentei si a lucrarii. Exista insa si importatori de piese care si-au construit retele de service foarte bine utilate, ce respecta standardele europene de calitate si care ofera aceleasi avantaje. In cele mai multe cazuri, esti conditionat de importatorul de la care ai achizitionat masina sa inlocuiesti consumabilele doar la reprezentanta, pentru a nu pierde garantia. Totusi, le, bateriile de acumulatori si amortizoarele le poti achizitiona de oriunde, atat timp cat acestea respecta specificatiile fisei tehnice, fara a pierde garantia. Manopera te rupe la buzunar Importatorii auto din Romania au investit sume importante de bani in pregatirea profesionala a mecanicilor auto si desigur ca tarifele lor reflecta aceste lucru. Astfel, pentru o ora de manopera intr-un service autorizat, poti scoate din buzunar sume destul de mari, undeva intre 40 si 70 de RON. Iar daca pentru schimbarea unei piese, care costa in jur de 200 RON, mecanicii au nevoie de trei ore de lucru, manopera te va costa inca o data pe atat. In concluzie, daca ai o masina iesita din garantie, este bine sa mentii relatia cu reprezentanta pentru continuarea reviziilor, care oricum nu sunt cu mult mai scumpe decat te-ar costa sa le faci pe cont propriu. Dar in cazul unei defectiuni ce implica schimbarea unor componente sau subansambluri este mai economic sa apelezi la producatorii consacrati din retelele alternative.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea