Stiinta & Tehnologie

Cele mai proaste masini din istorie

Automobilul cu opt roti, Trabantul sau Fordul „Explorer“ au fost clasate de revista „Time“ in topul celor mai proaste masini construite vreodata. Modelul „Horsey Horsless“, o struto-camila inventata in 1899, avea atasata in fruntea masinii o sculptura din lemn reprezentind capul unui cal. Nu stim citi au fost pacaliti de caruta cu motor, insa probabil ca multi s-au frecat la ochi atunci cind au dat peste masina cu opt roti, „Overland OctoAuto“ (1911), „un monstru de sase metri lungime cu un nume scos parca din benzile desenate“, descrie „Time“. Renault „Dauphine“ (1956) este unul dintre marile esecuri ale industriei automobilistice franceze. Defectul cel mai suparator era acceleratia de melc, suta de kilometri pe ora fiind atinsa abia dupa 32 de secunde. Chiar si asa au fost vindute peste doua milioane de modele, ceea ce „dovedeste cit de mare era disperarea celor care-si doreau o masina“, observa malitios „Time“. Mai tirziu, in anii ’60, futuristul model „Amphicar“ promitea o revolutie in transporturi. S-a dovedit insa o masina-barca lenesa, care nu depasea 12 km/h pe apa. In ciuda numelui ei impozant, masina de lux „Chrysler Imperial LeBaron Two-Door Hardtop“ (1971) pacatuieste printr-un motor supradimensionat si un interior kitsch. La cealalta extrema se afla „masina populara“ a est-germanilor, Trabantul. Modelul, extrem de poluant, s-a nascut in perioada comunista ca o replica la Volkswagenul „Beetle“ din RFG. O alta varianta accesibila ca pret s-a vrut a fi modelul Ferrari „Mondial 8“ din 1980, o masina iute, dar cu un motor plin de hibe. Fordul „Explorer“ (1995) a intrat in topul celor mai proaste masini din toate timpurile din cauza masivitatii sale care „a contribuit la cresterea obezitatii vehiculelor de pe soselele americane“, critica „Time“. Revista continua cu ironiile, amintind ca modelul cu pricina e preferat de „femeile care au descoperit ca le place sa sada la inaltime“. Un alt monstru estetic este Fiatul „Multipla“ din 1998, ale carui faruri asezate sub parbriz te duc cu gindul la un broscoi cu patru ochi. Modelul BMW 7 din 2002 are, din contra, un design pe cinste, dar functiile sale devin o bataie de cap pentru soferii care pierd minute intregi pina descopera cum se programeaza radioul sau cum se porneste aerul conditionat. Cel mai recent model din top este „Chevy SSR“, lansat acum trei ani de General Motors, o masina retro cu o mobilitate redusa. Pentru mai multe informatii despre ultimele modele de masini de pe piata aboneaza-te la Newsletterul Masini.acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea