Stiinta & Tehnologie

Cele mai bune lansari ale anului in Romania

Aproximativ 30 de modele noi au intrat anul acesta in oferta importatorilor si dealerilor de autoturisme din Romania. Unele au facut-o profesionist, ca la carte, cu evenimente bine organizate, cu campanii publicitare si de comunicare. Altele s-au multumit cu bugete mici, prezentandu-se opiniei publice cel mult printr-o conferinta de presa sau un e-mail scris pe fuga. Exista si cenusaresele, adica masinile care au intrat pe piata discret, pe usa din dos, doar un numar limitat de persoane avand cunostinta despre existenta lor in Romania. Capacitatea unei companii de a-si lansa si promova un nissan Romania si Porsche Romania. Cele doua firme detin impreuna o cota serioasa din tortul pietei de masini, ca urmare a strategiei si a sumelor serioase investite atat pentru a-si promova noutatile, cat si pentru a extinde spatiile de vanzare si service . Sa nu ignoram totusi „awareness“-ul de care se bucura in cultura cumparatorului roman de automobile unele marci, celebre la nivel mondial, care, deci, „se vand singure“. Renault Clio Renault a inregistrat in 2006 unul dintre cele mai importante evenimente pentru aceasta marca. Este vorba despre lansarea celei de-a treia generatii de Clio, modelul de clasa mica avand o pondere serioasa in volumul de vanzari. Campania puternica si mediatizarea eficienta au contribuit la consolidarea, pentru numele Clio, a statutului de lider in clasamentul turismelor de import. E drept ca sucesul din acest top se datoreaza si vechiului Clio, care, desi a fost rebotezat Symbol, a ramas in statistici sub numele traditional. Gama Megane nu s-a bucurat in ultimele luni decat de un face-lift, astfel ca nu poate conta in lista de noutati absolute, asa cum s-a intamplat si cu Scenic. Renault Clio candideaza la titlul de cea mai importanta si eficienta lansare in 2006. Skoda Roomster Skoda este, in acest moment, singurul rival al francezilor de la Renault, intre cele doua marci ducandu-se o lupta pe toate planurile pentru suprematie. Renault are avantajul unui brand mult mai puternic, in timp ce Skoda vine tare din spate cu renumele VW lipit pe parbriz. Cea mai tare lovitura pe care au dat-o cehii a fost lansarea Skoda Roomster, un concept nou de microvan destinat tinerilor, cu un look nonconformist si aptitudini ce se regasesc mai degraba in zona utilitarelor. Asa cum s-a petrecut in toate tarile europene, Roomster a venit si in Romania cu tam-tam, cu eveniment cu buget si campanie sustinuta de promovare. Ne asteptam la cifre-surpriza la numai o luna de existenta pe piata, avand argumente pentru a considera Skoda Roomster cel mai puternic model pentru anul care vine. Volkswagen Eos Marca-fanion a grupului VW, cea care, de altfel, ii da si numele, s-a pozitionat in ultimii ani intr-o zona up-market, imediat sub segmentul premium si deasupra concurentelor sale. VW a mizat, pe de-o parte, pe notorietatea marcii si a fiabilitatii produselor sale, astfel ca preturile modelelor VW au fost si sunt permanent cu cateva procente mai sus decat ale competitorilor Renault, Ford sau Opel. Chiar si in aceste conditii VW si-a mentinut locul trei la importatori , in ciuda faptului ca pe gamele de succes (Golf si Passat) nu a avut noutati, exceptand versiunile noi de motorizare sau echipare. Marea lovitura a fost data insa de coupé-cabrioleta Eos, o tentativa indrazneata de impunere a unei decapotabile fara a se sprijini pe celebritatea unui model deja lansat. Eos nu a avut parte de aceeasi atentie precum celelalte modele in anii anteriori din partea importatorului, dar a atras imediat atentia publicului, cererile depasind cu mult ritmul de import. Cititi continuarea articolului in Saptamana Financiara

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea