Stiinta & Tehnologie

C4 + Picasso = Citroen la puterea a 7-a

Din aceasta toamna, "batrinul" Xsara Picasso , lansat in 1999, va face loc unui alt monovolum marca Citroen: C4 Picasso . Si cum tendinta mondiala cere din ce in ce mai mult spatiu in monovolume, iar cifra de ordine a momentului este 7, francezii nu au asteptat prea mult pentru a scoate pe piata un model in care sa incapa toata familia, chiar daca asta o sa creeze un vacarm greu de suportat pentru sofer in momentul in care toata lumea din masina vorbeste. Desi primele poze ale viitorului inlocuitor al consacratului model Xsara Picasso abia au aparut, un lucru este cert: rafinamentul Citroen si-a pus amprenta si asupra noului model C4 Picasso. Spre deosebire de Xsara, la C4 designerii Citroen au optat pentru un concept dinamic, cu o caroserie cu linii in unghiuri ascutite, inspirata de liniile berlinei C4. Orice s-ar spune, de la celebrul DS, continuind cu CX, Citroen ramine un etalon in privinta creativitatii si rafinamentului carosierilor care dau nastere unor forme inegalabile. Fapt demonstrat si de C4 Picasso, model ce va coabita o perioada cu Xsara, pina in primavara lui 2007, cind va aparea si varianta "prescurtata", de 5 locuri, a lui C4 Picasso. Deocamdata, Citroen s-a grabit sa puna la bataie modelul cel mai incapator, cel cu 7 locuri. Daca, intr-o masina normala cu 5 locuri, zgomotul este infernal cind toata lumea vorbeste, este greu de imaginat ce va fi intr-un monovolum in care toti pasagerii de pe cele trei rinduri de scaune vor discuta concomitent! Probabil, n-ar fi rau ca undeva pe plafonul masinii sa fie amplasat un avertisment similar cu cel din autobuze, unde pasagerii sint atentionati sa nu tina soferul de vorba. Adevarul este ca spatiul urias din interior, combinat cu cea mai mare suprafata vitrata a segmentului (6,4 m2, din care numai parbrizul are 1,4 m lungime care se continua cu un acoperis transparent), noul Picasso invita pur si simplu pasagerii in interior. Pentru a mari spatiul, consola centrala a fost eliminata, in locul ei fiind amplasat un torpedo in care se gaseste o cutie frigorifica. Comenzile climatizarii, care se gaseau in mod obisnuit pe consola centrala sint la C4 Picasso ampalsate in lateral, la extremitatile bordului. De asemenea, volanul are "miezul" fix, la fel ca la modelul C4, si regrupeaza diferite comenzi, comanda frinei de mina este electrica, actionata de un buton situat in plansa bordului, iar cutia de viteze este robotizata, cu sase viteze. Pentru a facilita incarcarea obiectelor de mici dimensiuni in portbagaj, haionul are o luneta escamotabila, iar suspensia pneumatica - ce permite ca, indiferent de incarcatura, garda la sol sa ramina nemodificata - ajuta si la coborirea masinii in cazul in care trebuie incarcate diverse obiecte grele in portbagaj. Climatizarea cvadri-zonala ofera pasagerilor confortul termic independent pentru cele patru colturi ale masinii, iar ecranele video din tetierele scaunelor fata fac calatoria cu C4 Picasso mult mai placuta, mai ales daca tinem seama si de sistemul acustic HIFI cu opt difuzoare si MP3 player.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea