Stiinta & Tehnologie

BMW domina piata auto premium

BMW isi poarta cu mandrie titlul de „cel mai mare producator auto premium”. Germanii anunta cifre de vanzari record pentru zona Golfului Persic, peste 11 mii de masini . cresterile nu sunt o surpriza pentru ca in aceste zone exista o mare densitate de persoane cu venituri consistente. Doar in Dubai si in Emirate dealerii bavarezilor au vandut peste 3.1 mii de unitati in 2006, cea mai mare cifra atinsa vreodata de BMW. Sumele sunt compuse din masinile BMW si din marcile aflate in proprietatea germanilor: Mini si Rolls-Royce . Cele mai vandute BMW-uri in aceasta zona au fost, bineinteles modelele decapotabile: Z4 Roadster, Z4 M Roadster, Z4 Coupe si Z4 M Coupe, Seria 3 Coupe, si superexclusivistul BMW M6 Convertible . Singurul model BMW care nu are aceste caracterisitici, dar s-a vandut bine este SUV-ul de clasa mica BMW X3. Modelele Seriei Z au avut o crestere de peste 75 de procente fata de anul precedent, iar din X3 s-au vandut cu 23 de procente mai multe unitati. Si masinile mai mari ale grupului au avut de castigat in 2006. Seria 5 a crescut anul trecut cu aproximativ 10 procente fata de anul precedent si a reprezentat un sfert din vanzarile grupului BMW in aceasta zona. Vanzarile „navei amiral” a BMW-ului, Seria 7 s-au apreciat cu 5 procente. La nivel mondial BMW a reusit performante la fel de notabile in 2006, crescandu-si cifra de afaceri cu 5 procente pana la aproximativ 49 milioane de euro. Profitul brut al grupului se ridica la 4 miliarde de euro, o suma de invidiat pentru rivalii de la Mercedes care au mai pierdut un tempo in 2006, fata de numarul 1 mondial. In ceea ce priveste numarul unitatilor vandute, BMW a sarit de 1 masini , ajungand sa depasasca suma din 2005 cu 3.5 procente.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea