2007 pare sa fie anul Audi . Producatorul german a reusit sa aduca pe piata doua modele complet noi care au impresionat, dar si cel putin un concept la fel de interesant. Este vorba de ultrasportivul R8 si GT-ul A5 – ambele lansate cu fast si in Romania – si Cross Coupe, conceptul lansat in China care constituie baza viitorului Q5.
Dinamica cu care Audi a reusit toate acestea se resimte si la nivelul vanzarilor globale. Germanii isi propusesera depasirea cifrei de 1 milion de unitati vandute anul, abia in 2008. Se pare ca milionul va fi depasit chiar anul acesta, pentru ca in prima jumatate a lui 2007 Audi a vandut deja 500 de mii de masini . In 2006 germanii reusisera sa vanda un total de 905 mii de unitati.
Media de crestere a vanzarilor la nivel global este 9.8 procente pentru cele 6 luni scurse din 2007, cu un varf pe piata din Australia. Aici vanzarile au inregistrat o crestere de 42 de porocente. In Germania, Audi detine acum apropae 8 procente din piata.
Din aceasta perspectiva este usor de inteles de ce sefii Audi considera BMW-ul drept rival direct. Sportivitatea si eleganta masinilor Audi a crescut simtitor in ultimii ani, iar nivelul vanzarilor ii tin aproape de BMW.
In 2006, BMW a devenit cel mai mare producator premium din lume cu mai mult de 1 milon de masini vandute . Audi vine puternic din urma, iar frecventa cu care aduc pe piata noi modele le poate accelera cresterea. Cand doi se bat , al treilea castiga, spune un proverb romanesc. In aceasta conjunctura, cine poate fi castigatorul? Mercedes, Lexus ...