Stiinta & Tehnologie

Asiaticii ataca topul vanzarilor de autoturisme la nivel mondial

Producatorii asiatici de autoturisme continua sa-si consolideze primele pozitii in topul celor mai vandute marci din lume, amenintand deja segmentele de piata ale unor companii americane de renume, precum Ford sau General Motors. Desi in urma cu cativa ani fiabilitatea si designul nu reprezentau tocmai punctele forte ale masinilor asiatice, europenii taxand aceste aspecte ori de cate ori au avut ocazia, mai nou, producatorii au inteles ca pretul scazut nu poate urca vanzarile foarte mult. si au actionat in consecinta. "Asiaticele" au capatat, in timp, un design din ce in ce mai atragator, aspect care, coroborat cu pretul foarte accesibil, le-a propulsat intre primii zece concurenti la nivel mondial, din punct de vedere al vanzarilor. Potrivit clasamentului intocmit de Organizatia Internationala a Producatorilor Auto ( OICA ), nu mai putin de patru marci asiatice se aflau in top zece al celor mai vandute branduri auto anul trecut. Este vorba de Toyota, Nissan, Honda si Hyundai-Kia. Toyota ii sufla in ceafa lui GM Astfel, Toyota se claseaza pe locul secund, imediat in urma liderului american General Motors si inaintea producatorului de renume Ford. Numarul total de masini vandute de GM se cifreaza la aproape 9,1 milioane, din care 5,7 milioane sunt autoturisme. Oricum, Toyota se situeaza in fata GM la capitolul autoturisme, avand in vedere ca din totalul de 7,3 milioane de masini vandute (cifra care inglobeaza si vehiculele comerciale, autobuze, dar si autoturisme grele), un numar de 6,2 milioane sunt automobile. Cu mult in spate, Ford a atins un nivel de vanzari de 6,5 milioane, din care 3,5 milioane sunt autoturisme. Comparativ cu anul 2004, Toyota isi consolideaza pozitia a doua in clasament, vizand-o pe cea de lider, in timp ce devine tot mai evident ca Ford are probleme in a se pastra pe podium. O evolutie buna a avut-o Nissan, care a urcat doua pozitii in top fata de 2004, ajungand pe locul 6 si detronand vanzarile PSA Peugeot Citroen . In Romania, vanzarile au avansat cu 59% Desi se afla inca la poarta Uniunii si desi se numara printre cele mai sarace tari, Romania se poate lauda insa cu un avans considerabil al pietei auto. Astfel, potrivit OICA, in anul 2005 vanzarile au crescut cu 59%, fata de 2004. La nivel european, anul trecut a insemnat o stagnare a vanzarilor de autoturisme, in timp ce statele americane au inregistrat un avans de 2% comparativ cu 2004. In tarile asiatice, dar si in cele africane, majorarile au fost de 6%, respectiv 24%. In ceea ce priveste evolutia in tarile europene, in ansamblu se remarca un recul al vanzarilor, avansul fiind consemnat de tarile recent intrate in UE, respectiv Cehia, Ungaria, Slovenia. 1,7% crestere, in primul semestru din 2006 Vanzarile de autoturisme au crescut cu 1,7% pe piata europeana in primul semestru al acestui an, fata de intervalul similar al anului trecut, pana la 8,44 milioane de unitati vandute, potrivit unui studiu realizat de compania britanica de cercetare de piata, Jato Dynamics, citat de Mediafax. In ciuda aprecierii cererii in primele sase luni, in iunie vanzarile de automobile in tarile din Uniunea Europeana si din Acordul European de Liber Schimb s-au restrans cu 2,8%, pana la 1,52 milioane de unitati. Cele mai mari vanzari au fost consemnate in primele sase luni in Germania, unde s-au cumparat 1,73 milioane de unitati.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea