Stiinta & Tehnologie

Alfa Romeo mizeaza pe diesel

Alfa Romeo anunta lansarea unui nou tip de transmisie pentru masinle sale cu tractiune pe rotile din fata. Oficialii companiei italiene au decalrat ca mecansimul se numeste Q2 si este un diferential auto-blocant. Astfel de sisteme sunt frecvent intalnite la masinile cu tractiune integrala sau ma vehiculele destinate intrecerilor sportive. Diferentialul autoblocant ajuta la ridicarea standardelor de manevrabilitate si control asupra masinii, insa poate fi distructiv pentru componentele dinamice ale transmisiei, daca este folosit neadecvat. Sistemul este disponibil exclusiv pentru modelele Alfa GT si Alfa 147 doar in compania puternicului propulsor diesel JTDM, capabil sa produca 150 CP. Motorul – cu tehnologie common rail – a fost introdus in premiera pentru Alfa in 1997, odata cu modelul Alfa 156 JTD si a fost dezvoltat treptat, obtinindu-se performate superioare si consumuri din ce in ce mai mici. Inginerii italieni suntin ca aceasta combinatie, dintre puternicul diesel si sistemul Q2 fac din „calutii” Alfa masini sportive si in acelasi timp capabile sa se descurce in situatii speciale, masinilor 4X4. Cele doua modele, Alfa GT si Alfa 147 vor semnaliza prezenta sistemului Q2 prin cateva schimbari la nivelul caroseriei. Grila fata si oglinzile sunt diferite de modelul de serie, jantele din aluminiu au dimensiunea standard de 17 inci si sunt montate din fabrica sau masinile vor primi un spoiler in spate, iar partea finala a evacuarii va fi din inox . La interior, viitori posesori ai masinilor vor fi rasfatati de muzica generata prin intermediul unui sistem audio produs special de germanii de la Bose .

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din stiinta-tehnologie

Top

Cauta-ti perechea