Social

Zone atractive din tara raman nepromovate

Din cele 36 de proiecte depuse de autoritati pentru „Destinatii Europene de Excelenta", doar 15 vor fi cunoscute de straini.

Salina de la Praid sau Tara Lapusului risca sa ramana in anonimat. Strainii nu vor afla prea curand ce destinatii turistice atractive sunt.

Depresiunea turism din Europa si vor fi prezentate intr-o brosura bilingva romano-engleza. Toate proiectele castigatoare vor beneficia de o ampla publicitate: editarea unei brosuri bilingve romana – engleza plus CD cu toate cele 15 destinatii, includerea acestora intr-o retea de destinatii culturale de excelenta la nivel national si participare gratuita la targuri de turism din tara si strainatate. Costul total al proiectului depaseste 62.000 euro, mare parte a finantarii fiind asigurata de Uniunea Europeana.

„Viscri, respins pentru ca este deja cunoscut"

Proiectul „Viscri, turismul si mostenirea locala intangibila" este unul dintre cele 21 respinse. Coordonatoarea Caroline Fernolend spune ca Viscri, datorita turistilor straini pe care ii atrage in fiecare an, este deja o destinatie de excelenta. „Cred ca nu am lucrat suficient de mult la el sau n-am stiut suficient sa vand produsul", a declarat pentru „Adevarul" Caroline Fernolend, identificand totodata si cauza esecului.

„Noi credem ca nu am indeplinit criteriul potrivit caruia destinatia trebuia sa nu fie cunoscuta", a precizat Fernolend. Promovarea pentru localitatea Viscri a fost demarata, potrivit coordonatorului proiectului, imediat dupa Revolutie. In timp, destinatia Viscri a reusit sa atraga mii de turisti straini , iar acum se poate lauda deja ca apare in brosurile internationale de profil.

Horezu a punctat prin parteneriate

„Proiectul nostru a avut un atuu principal prin multiplele parteneriate. El contine o promovare a tuturor zonelor ce tin de Horezu", ne-a declarat Laurentiu Ciocarlau, consilier birou turism din cadrul primariei Horezu. Acesta a spus ca proiectul va fi promovat la trei targuri internationale si practic nu vor primi niciun ban, acestia ducandu-se in promovare. Produsele turistice pe care se bazeaza zona sunt ceramica de Horezu, manastirile si pesterile.

Criteriile de selectie a destinatiilor

Bogatia resurselor culturale, elementele de unicitate si originalitate , dar si complexitatea ofertei. Existenta initiativelor in domeniul turismului durabil, incluzand campanii de curatenie in judet, dezvoltarea si intretinerea spatiilor verzi. Participarea la proiecte locale/regionale/nationale pentru dezvoltarea produselor turistice, avand caracter permanent, incluzand si modul de gestionare a fondurilor. Activitati de marketing.Existenta parteneriatelor, a cooperarii la nivel loc.

 
Aboneaza-te la Newsletter-ul de Turism Acasa.ro ca sa afli care sunt cele mai frumoase destinatii de vacanta

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea