Social

Uniunea Europeana urca masinile in tren

Comisia Europeana incurajeaza transportul feroviar in detrimentul celui rutier, mult mai poluant. Primele proiecte inovatoare au aparut deja, cum ar fi „autostrada feroviara “. Trenul de pe „autostrada feroviara“ Perpignan - Luxemburg va efectua primul sau drum in 29 martie. Ea permite transportul, pe o distanta de 1.000 km, a 40 de de camion la bordul unor garnituri speciale, concepute de Modalohr, filiala a grupului alsacian Lohr, gestionara proiectului. Mai multi parteneri din Luxemburg si din Franta au investit 54 de milioane de euro, din care 15 milioane pentru adaptarea liniei de cale ferata la noul sistem si 23 de milioane pentru achizitionarea vagoanelor speciale si a sistemului performant de incarcare-descarcare a containerelor, care permite realizarea acestei operatii in doar doua ore. Conducerea Lohr spune ca frecventa trenurilor va creste progresiv, pina la 15 pe zi, ceea ce va permite transportul „a zeci de milioane de containere “ pe an. Trenul capitalelor UE Proiectul Eurocap-Rail vizeaza modernizarea caii ferate intre cele trei orase-sediu ale UE (Bruxelles, Luxemburg si Strasbourg). Costul total al proiectului este de 749 de milioane de euro si se estimeaza ca numarul de calatori se va dubla, ajungind pina la peste 6,8 milioane de persoane, generind sume de peste 105 milioane de euro anual, fata de aproximativ 3,1 milioane de calatori in prezent si 33,3 milioane de euro. Ea se inscrie in axa de cale ferata ce va lega Marea Nordului prin Belgia, Luxemburg si estul Frantei de Elvetia. An-cheie „2007 va fi un an-cheie pentru transportul feroviar“, a declarat comisarul pentru Transport, Jacques Barrot. Uniunea Europeana incearca sa promoveze transportul pe calea ferata atit pentru calatori, cit si pentru marfuri ca fiind o metoda de transport mult mai ecologica decit transportul rutier. De aceea, inclusiv presedintia germana a UE a plasat dezvoltarea transportului feroviar intre prioritatile programului sau. Din 2007, transportul de marfa pe calea ferata este deschis concurentei, la nivel national si international. In plus, piata acestui tip de transport se pare ca s-a stabilizat, dupa trei decenii de scaderi masive. Raport cincinal Statisticile europene arata chiar ca transportul de calatori cu trenul a crescut, in UE, cu 2,2% intre 2004 si 2005, in timp ce transportul de marfa a ramas constant. Comisia Europeana a prezentat, saptamina aceasta, un raport la terminarea primei jumatati a programului de politici de transport proiectat pentru zece ani. Principalul obiectiv al acestei politici l-a constituit, in primul rind, trecerea majoritatii transporturilor catre forme mai ecologice, cum ar fi trenurile. Intre reusitele programului s-au numarat faptul ca trenurile pot circula acum mult mai simplu dintr-o tara europeana in alta si deschiderea pietei transportului feroviar pentru competitie.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea