Social

Un bucureştean din şase merge zilnic la hipermarket

Cei mai mulţi bucureşteni aleg pentru cumpărăturile de zi cu zi hipermarketul care este mai aproape de casă. În weekend, este preferat cel care, deşi este mai departe, are o ofertă mai bogată. Totul se rezumă la timpul petrecut la cumpărături. Pentru clienţii mai tineri ai acestui tip de magazin, important este însă ca locaţia să fie accesibilă pentru că scopul ţine mai mult de întalnirile cu prietenii, decat de targuieli. „Dacă am mai mult timp, merg şi ca să mă plimb, mai mănanc ceva, mă mai întalnesc cu prietenii", spune Radu Anghel, 21 de ani, student. Studiul companiei de cercetare psihologică de piaţă, Brand Behaviour, arată că în reţeaua Carrefour, în cele patru locaţii din Capitală, într-o zi lucrătoare, în medie, există 178.395 de vizitatori, în timp ce în weekend, numărul acestora ajunge la aproape 250.000 de persoane. În cele două amplasamente ale reţelei Cora , în timpul săptămanii, sunt peste 115.000 de vizitatori, iar sambăta şi duminica sunt peste 175.000. În medie, traficul cel mai mare este înregistrat la sfarşitul săptămanii, între orele 11.00 şi 17.00, în timp ce de luni pană vineri, cei mai mulţi bucureşteni se duc la cumpărături între orele 17.00 şi 22.00. „Merg la Cora pentru că este mai aproape de casă, dacă nu am nevoie de prea multe. Dar şi la Carrefour, cand am mai mult timp la dispoziţie, pentru că este mai ieftin şi găseşti toate produsele la un loc. De obicei, merg în weekend, de dimineaţă, pentru că apoi se aglomerează prea tare. Cumpăr mancare, detergenţi, cosmetice", spune Mihaela Mihailă, 25 de ani, reprezentant vanzări IT, care preferă să-şi facă toate targuielile, săptămanal, în hipermarket , de cinci ani. Plimbarea la hipermarket este la fel de importantă Tot mai mulţi bucureşteni nu vor să renunţe la plăcerea dată de shoppingul sfarşitului de săptămană. „Prefer să stau fără unele produse în casă, pană ajung la hipermarket, decat să merg la chioşc", spune Marita Stoian, 42 de ani, administrator de firmă. Specialiştii consideră normală dezvoltarea acestui fenomen, mai ales cand este pus în balanţă cu oferta şi modul de cumpărare existent pană în „epoca" hipermarketurilor. „De ce nu mă mai duc la butic? Avem un nou standard. Una este să cumperi ceva tu şi altceva este să ţi se vandă. Creşte responsabilitatea ta de cumpărător, pentru că îţi alegi singur legumele şi produsele. Prin urmare, sunt mai atent, îmi petrec mai mult timp alegand", explică Silviu Vladislav, psiholog. Un factor important este calitatea serviciilor oferite şi aşteptările clienţilor, care au suferit schimbări majore în ultimii ani. „Dacă eşti nemulţumit, ai la cine să te plangi şi, de cele mai multe ori, ţi se oferă şi o soluţie. Ai parte de design atractiv, de un anumit sistem de case, de parcare - toate au o logică -, iar aceste lucruri nu au cum să nu lase urme", mai explică Silviu Vladislav. Factorul de noutate nu este trecut cu vederea de sociologi. Ei sunt de părere că nu numai utilitatea hipermarketurilor a crescut numărul de vizite, ci şi oferta. „Ca orice lucru nou, nu s-a pus numai problema aprovizionării, ci şi a curiozităţii şi apoi, din distracţie. A fost revoluţionat modul de consum. Romanii erau obişnuiţi să meargă în fiecare zi la piaţă şi acum se întorc de la cumpărături cu portbagajul plin. Este un comportament modern", spune Mircea Kivu, sociolog.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea