Social

Tu poti fi o noua marca pe piata

Brandul personal este imaginea pe care ti-o formezi in mediul in care activezi, este „aura“, „mitul“ sau „reputatia“ de care te bucuri. Daca dispui de instrumentele necesare, il poti modela dupa propriul plac. Materia prima esti tu. branding personal facem cu totii, de cele mai multe ori, insa, fara sa fim constienti de asta. De la felul in care ne imbracam, atitudinea pe care o afisam si pina la ce transmitem prin limbaj, toate acestea creeaza brandul propriu. Analiza pe care trebuie sa o facem in primul rind este: cine sint, care sint „caracteristicile“ mele, punctele forte sau slabe, care este concurenta, ce oportunitati sint pe piata, care imi sint obiectivele si de ce resurse am nevoie. Avind aceste informatii minime iti poti defini strategia proprie de dezvoltare. „Putem suprapune know-how-ul din brand management pe brandul de persoana si obtinem o cale «stiintifica» de creare a «produsului EU»“, explica Ioana Pielescu, Managing Partner Qipa Consulting. Cea mai buna reclama Reputatia este o consecinta a brand image -ului. Apare numai in urma unor mesaje transmise, voit sau nu, catre exterior. „Intr-o societate cucerita de imagine, reputatia pozitiva «vinde» singura produsul. Daca tinem cont si de lipsa de timp cotidiana, este mult mai usor sa alegem dupa notorietate si sa nu ajungem la decizii in urma unor analize mai atente“, explica Ioana Pielescu. Reputatia este ca o sabie cu doua taisuri sau, mai plastic spus, „reputatia te ridica, reputatia te coboara“ si te poate ajuta in multiple situatii. „Reputatia te poate ajuta enorm si atunci cind se creeaza in jurul tau acel minunat efect de «halo», care iti potenteaza anumite trasaturi de caracter pe care nu le ai in realitate, dar aura creata ti le accentueaza pozitiv sau negativ“, explica Mihaela Stroe, General Manager al Acta Nonverbal. Exista si un revers al medaliei. Imaginea pe care o ai in piata te poate si impiedica sa ajungi unde doresti, nu doar sa faciliteze acest lucru. „Daca brandul tau personal este agresiv si de persoana care calca pe cadavre, poate vei fi cautat de companiile care promoveaza o astfel de politica interna, dar, daca tu iti doresti sa intri intr-o companie in care sint promovate diplomatia si etica, vei primi un refuz la fel de diplomat, inca de la intrare“, spune Andreea Lupan, General Manager al Barnett McCall General Recruitment. Un as numit carisma Indiferent de domeniul de activitate sau de functia pe care o detii, cind vine vorba despre imagine, cel mai bun prieten al tau este carisma. „Sarmul, personalitatea magnetica, abilitatile de Comunicare si persuasiunea ofera oamenilor carismatici un avantaj atit in relatiile cu angajatii, cit si cu clientii“, spune Maria Suciu, PR Manager Neogen. Carisma este esentiala si este naturala, te nasti cu ea si nu o poti cumpara, slefui sau imprumuta de la cineva. Cel mai important avantaj pe care ti-l ofera este capacitatea de a te adapta „auditoriului“, pentru ca nu poti adopta acelasi stil de abordare indiferent de cei carora te adresezi. „Din pacate, nu se poate invata intru totul la scoala, in traininguri sau in MBA-uri. Poate fi invatat insa de la oamenii valorosi, daca esti destul de atent si de deschis“, explica Andreea Lupan. Atentie insa, chiar daca sint domenii ca vinzarile sau politica in care fara carisma nu se poate, mai sint si altele, cum ar fi cele tehnice, in care prea multa carisma te face sa nu mai apartii grupului. Cum te promovezi Ca sa-ti modelezi imaginea personala ai nevoie de o materie prima si de citeva instrumente de baza. Ai nevoie de o personalitate puternica, de ambitie, de pozitia potrivita la momentul potrivit, de deschiderea fata de oportunitatile care conlucreaza la expunerea imaginii si la marirea ei in exterior si de multe cunostinte. Trebuie sa ai multa vointa si sa-ti gasesti timpul necesar pentru introspectie. „Uneori, nu e nevoie de nimic altceva decit de publicitate si de evenimente exterioare care te prind in centru si formeaza din tine un brand, o imagine, fara ca tu sa fi facut ceva in mod special pentru asta“, spune Andreea Lupan. Exercitiu de imagine Primul pas, poate cel mai important, in promovarea imaginii tale este o buna constientizare a punctelor tale tari si slabe. Iata un exercitiu de imagine propus de cunoscutul trainer Andy Szekely : „Fa o lista cu 10-12 persoane de incredere. Apoi suna-le si intreaba-le care sint trei lucruri pe care le apreciaza la tine si trei lucruri care considera ca te dezavantajeaza. Solicita-le aceste informatii in ordinea prioritatilor. Dupa ce ai adunat toate datele, observa care sint elementele ce se repeta. Este un bun prilej sa constientizezi care este perceptia celorlalti despre tine. Poate fi distractiv si, oricum, este un inceput excelent in sustinerea brandului tau!“.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea