Social

Transportul public, blocat in Capitala

Santierele fara sfarsit de pe strazile Bucurestiului tin mijloacele de transport public blocate in trafic. Noile autobuze au devenit „hoteluri pe roti". Calvarul circulatiei in Bucuresti pune pe butuci si trans­portul in comun. Fie ca se urca intr-un tramvai, autobuz sau troleibuz , calatorul se trezeste baricadat zeci de minute intr-o intersectie . Acest cosmar este alternativa primarului Adriean Videanu atunci cand le cere bucurestenilor sa renunte la utilizarea autoturismului personal. Aproape zilnic, Regia Au­tonoma de Transport Bucuresti (RATB) anunta devieri de trasee si chiar suspendari de linii. Pentru a suplini, regia recurge la o solutie de urgenta: infiintarea liniilor-naveta de autobuz. "Ne simtim ca in '89" Motivele pe care le invoca RATB atunci cand suspenda sau deviaza trasee sunt legate de "interventii la calea de rulare" sau "modernizari in trafic". In aceste conditii, calatorii se vad nevoiti sa protesteze. "Azi am fost mandru ca sunt bucurestean. Am asteptat mijloacele de transport in comun, de suprafata, un timp mult mai indelungat decat inainte de 1989!", a scris un cititor, Dinca, la rubrica on-line a ziarului "Adevarul", "Ce m-a enervat azi in Bucuresti". El nu este singurul care a constatat ca timpul de asteptare al mijloacelor de transport de suprafata s-a dublat sau chiar triplat. "Am stat 40 de minute in statie la 101. Daca ai noroc sa te sui, merge cum merge pana la Obor si gata… s-a rupt filmul", a spus Mihai, un calator din zona Titan. Nici cei care circula cu tramvaiul nu se lasa mai prejos. "E nenorocire si o adevarata aventura sa mergi cu tramvaiul 41 dimineata. Inghesuiala de abia se respira, oameni la limita disperarii si, ca situatia sa fie perfecta, se mai gaseste si cate un aurolac urat mirositor care sa isi faca somnul de dimineata pe scarile tramvaiului", a sesizat un alt cititor care se recomanda Methos. "Vrem banda unica" Inutilitatea RATB este recunoscuta si de conducerea regiei bucurestene de transport. "Vrem ca primaria sa demareze proiectul cu banda unica pentru autobuze. Am cumparat aproape 1.000 mijloace de transport noi, pe care, in conditiile astea, le transformam in hoteluri pe roti in trafic", spune directorul RATB, Gheorghe Aron. Seful regiei de transport mai spune ca amenajarea unui culoar unic pentru transportul de suprafata ar creste viteza de deplasare a autobuzelor si troleibuzelor cu 30 pana la 40%. In prezent, sefii de autobaze spun ca autovehiculele mai mult stau decat circula. "O cursa se face in mod normal in 30-40 de minute. In conditiile unui trafic aglomerat , timpul creste si la doua ore", se plange seful autobazei Bujoreni, Mihai Aurel. Biletele s-ar putea scumpi Un proiect de hotarare aflat in dezbateri la comisiile Consiliului General urmareste scumpirea transportului de suprafata cu 18%. De la 1,1 lei, un bilet ar urma sa coste 1,3 lei. Abonamentele ar urma sa se scumpeasca si ele in medie cu 20%. Pentru cele lunare, pe o linie, majorarea propusa este de la 25 la 30 de lei, pentru doua linii de la 30 la 35 de lei, iar pentru toate liniile de la 40 la 50 de lei. Aceste tarife vor fi practicate dupa aprobarea lor in Consiliul General. Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de stiri generale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea