Tarifele pentru parcarile de resedinta din Capitala sunt stabilite de Consiliul General, care a aprobat o majorare de 10,4%. Astfel, soferii din diferite zone ale Bucurestiului vor plati intre 370 si 750 de lei pentru locurile de parcare de resedinta. Multi cetateni nu sunt multumiti de aceasta crestere. „Mi se pare un abuz la adresa cetateanului, deci nu mai avem nici un loc de parcare, dar stiu sa ne ceara sa platim”, a declarat un locuitor al Capitalei. In Sectoarele 1, 2, 5 si 6, primariile nu au oferit alte parcari suplimentare, in afara de cele gestionate de Primaria Capitalei. In cazul locurilor de parcare albastre, puse la dispozitie de Primaria Generala, tariful este de 5 lei pe ora sau 30 de lei pe zi intreaga.
In Sectoarele 3 si 4, regulile sunt diferite. In Sectorul 3, locurile de parcare sunt impartite in doua categorii: locuri nominale (de resedinta) si locuri nenominale (la comun), pe care alti soferi le pot folosi contra unui tarif de 5 lei pe ora. „Unii lasa numarul de telefon cum las si eu cand merg in oras si parchez pe locul altcuiva, las numarul de telefon in parbriz, altii nu lasa si trebuie sa caut eu loc de parcare. Parchez pe locuri greu accesibile, cum sunt in curbe, in astea, o las la risc”, a povestit Constantin, un sofer care plateste 683 de lei pe an pentru un loc de parcare pe care nu intotdeauna il gaseste disponibil.
In Sectorul 4, primaria a introdus un tarif anual de 540 de lei pentru toti proprietarii de masini care nu au un loc de parcare de resedinta. In plus, soferii care nu locuiesc in sectorul 4 platesc un tarif pe ora sau pe zi pentru locurile de parcare disponibile. Decizia consiliului local de a taxa si soferii care nu au loc de parcare a stirnit nemultumiri. „O aberatie. Adica eu am masina, nu am loc de parcare si pentru faptul ca pe langa taxele auto care le platesc, conform legii, mai platesc 540 de lei”, a spus un alt sofer. „Sunt multi care au foarte multe masini, acum poate cu banii aia sa faca alte locuri de parcare.” Singurii soferi care beneficiaza de parcare gratuita pe locurile publice sunt cei care detin masini electrice sau hibride.