Social

Tăriceanu le-a cerut americanilor să schimbe strategia Bechtel

Premierul Călin Popescu Tăriceanu a inspectat, ieri, împreună cu ministrul transporturilor , Radu Berceanu, şi cu ambasadorul Statelor Unite, Nicholas Taubman , lucrările reîncepute la autostrada Transilvania . Întarziate cu un an din cauza renegocierii contractului cu firma Bechtel, deoarece aceasta nu respecta legislaţia romanească, lucrările au ieşit din graficul de finalizare. Premierul a fost corectat în faţa presei de ministrul transporturilor, anunţand noul termen, 2013 în loc de 2012. Bani - 22%, lucrări - 2% "Acum, problema este următoarea: nu are Bechtelul atata capacitate să lucreze, caţi bani putem noi să dăm", explică premierul. "Anul acesta deja avem efectuate plăţi de 126 milioane de euro, care reprezintă peste 22% din valoarea lucrărilor care sunt atacate, iar volumul de lucrări este în jur de 2%. Deci au de lucrat ca să acopere aceşti bani, problema nu sunt banii, ci capacitatea de mobilizare a lui Bechtel", a detaliat Tăriceanu. Primul-ministru le-a cerut americanilor să modifice strategia pentru atacul fronturilor de lucru, astfel încat să poată fi realizată joncţiunea cu magistrala din Ungaria. Dacă americanii vor să abordeze toate tronsoanele, Tăriceanu propune ca lucrările să fie finalizate treptat de la un capăt. În discuţia avută la cartierul general al Bechtel cu directorul Michael Mix, Tăriceanu le-a sugerat americanilor să nu atace un nou front de lucru din Campia Turzii spre Braşov, pentru a finaliza pentru început tronsonul Cluj - Borş. Prima porţiune terminată ar fi Cluj - Oradea. Tăriceanu a afirmat că la întalnirea dintre cele două guverne, care va avea loc la Budapesta, în toamnă, va propune ca şi partea maghiară să finalizeze simultan racordul la autostradă. Ungurii însă mai au circa 60 km de autostradă de făcut pană la graniţa cu Romania, aceştia urmand să fie finalizaţi în 2008. Potrivit purtătorului de cuvant al firmei Bechtel, Bogdan Sgarcitu, sunt atacate şase sectoare din tronsonul 2B Campia Turzii - Gilău, care vor totaliza în acest an 26 km de terasamente. Pe sectorul Gilău - Zalău - Borş sunt doar echipe de geologi, care fac măsurători pentru pregătirea terenurilor. Sgarcitu nu a putut să confirme demararea lucrărilor în acest sector pană la sfarşitul anului, prima problemă fiind lipsa de personal. Reprezentantul Bechtel speră că la Bursa Locurilor de Muncă, programată pentru data de 21 iulie la Cluj, să angajeze circa 800 de persoane, alături de cele 500 pe care firma americană le-a angajat deja. Demonstraţie de forţă liberală Delegaţia, care a inspectat la Cluj lucrările la autostrada Bechtel , era menită să fie în exclusivitate liberală. Potrivit liberalilor clujeni, în ultimul moment, Berceanu l-a tăiat şi înlocuit de pe listă pe directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi. Tăriceanu a fost întampinat la aeroportul din Cluj de primarul Emil Boc, după care a plecat la Ciurila cu un elicopter al poliţiei, iar apoi a decolat spre Oradea. Autostrada Transilvania - Braşov - Borş va avea 415 km şi va traversa şase judeţe: Braşov, Sibiu, Mureş, Cluj, Sălaj şi Bihor. Costurile sunt evaluate de ministrul transporturilor, Radu Berceanu, la circa 3,8 miliarde de euro. Lucrările au început în vara anului 2004.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea