Social

#copii europeni #novakid #sondaj

Sondaj Novakid: ce cunostinte au copiii europeni in materie de sustenabilitate si educatie de mediu

Protectia mediului, actiunile de sustinere a climei si consumul responsabil raman o preocupare pentru comunitatea globala a secolului XXI. Evidentiate si de Natiunile Unite, acestea fac parte din Obiectivele de Dezvoltare Durabila (ODD), planul pentru conturarea unui viitor sustenabil, de care sa ne putem bucura impreuna. In acest sens, educatia joaca un rol important, deoarece nu pot avea loc schimbari pozitive fara o sustinere constanta si deliberata din partea institutiilor guvernamentale, scolilor si familiilor.

Asadar, Novakid, scoala online de limba engleza pentru copii nr. 1 din Europa, a realizat un sondaj in randul a 3.000 de familii din Europa, Asia si statele arabe pentru a descoperi stadiul actual al educatiei de mediu in scoli si obiceiurile de consum ale familiilor.

Sondajul a vizat experienta familiilor in chestiuni referitoare la obiceiurile de consum din gospodarii, educatia de mediu in scoli si acasa, precum si nivelul de constientizare in randul copiilor cu privire la gestionarea si reciclarea deseurilor.

Respondentii au fost persoane ce au copii cu varsta cuprinsa intre 4 si 12 ani, cu diferite niveluri de educatie, venituri si ocupatie. Initiativa a fost realizata in luna aprilie 2022 in 14 tari, inclusiv Spania, Italia, Germania, Coreea de Sud, Turcia, Arabia Saudita, Qatar, Kuweit, Egipt si Emiratele Arabe Unite.

Familiile si institutiile de invatamant, raspunzatoare pentru educatia de mediu

In Spania, 33% dintre participanti au mentionat ca centrul educational al copiilor lor organizeaza activitati speciale privind protectia mediului de cel putin 4 ori/an academic sau chiar mai des. Cu toate acestea, mai mult de jumatate (55,6%) dintre parinti au subliniat ca acest lucru se intampla destul de rar, de 1 pana la 3 ori/an academic sau mai putin. Aproape 11% dintre respondenti au spus ca micutii lor nu au beneficiat de cursuri sau activitati speciale destinate educatiei de mediu in cadrul scolii frecventate.

Conform rezultatelor sondajului din Italia, 60% dintre centrele de invatamant organizeaza astfel de activitati de 1-3 ori pe an. Numarul scolilor care nu ofera copiilor activitati speciale si cursuri de sustenabilitate este mai mare decat in Spania: aproape 14% dintre parinti au mentionat lipsa acelor lectii in institutiile educationale ale copiilor.

Absenta completa a lectiilor este notabila in statele arabe (35,4%), Germania (35%), Coreea de Sud (33,3%) si Turcia (22,5%).

In acelasi timp, rezultatele sondajului arata ca daca scoala copilului initiaza lectii sau activitati de invatare pe tema educatiei de mediu, aceasta tinde sa impacteze obiceiurile zilnice ale familiei si implementarea unei rutine sustenabile la domiciliu. Aproape 67% dintre membrii grupului cumpara de obicei „produse cu 0 km” (care au „parcurs” mai putin de 100 km, fiind realizate ecologic si organic), acordand deopotriva atentie ambalajelor reciclabile. In acelasi timp, acele familii tind sa acceseze mai multe informatii despre dezvoltarea durabila si protectia mediului (40%), in timp ce media este de 20%.

Familiile din Italia si Coreea de Sud sunt cele care tind sa organizeze foarte des activitati speciale in interior sau in aer liber pentru copiii lor, avand in prim plan protectia mediului. Aproape 30% dintre respondentii din Italia au mentionat ca au parte de acest tip de initiative lunar, in timp ce 34% dintre parinti declara ca le organizeaza de obicei cu anumite ocazii: activitati de cartier, actiuni de voluntariat sau evenimente speciale. In Coreea, procentul este si mai mare: 50% dintre persoane afirma ca tind sa aiba astfel de activitati la ocazii speciale.

Cele mai putin active in acest sens sunt familiile din Spania si Germania: 44,5% dintre parintii din Spania si jumatate dintre respondentii din Germania au declarat ca nu sunt obisnuiti sa organizeze activitati speciale dedicate sustenabilitatii pentru copiii lor.

Atentie deosebita acordata consumului responsabil si reciclarii

Aproximativ 58,2% din respondentii din statele arabe au declarat ca nu sunt foarte atenti sa cumpere produse in ambalaje reciclabile si cu 0 km; 27% dintre respondenti nu acorda deloc importanta acestui fapt. In acelasi timp, copiii din aceasta regiune au cel mai scazut nivel de constientizare cu privire la elementele de baza ale reciclarii (62,7%), iar media dintre toate tarile participante la sondaj este de 89%.

Aceasta tendinta se observa si in Spania. 48% dintre familii cumpara de obicei produse cu 0 km, de preferinta in ambalaje reciclabile. Desi 27% dintre participanti au afirmat ca nu sunt foarte grijulii in acest sens, ei au indicat ca in mod cert ar dori sa-si imbunatateasca rutina zilnica si obiceiurile de consum. Copiii din aceste familii sunt mai putin constienti de elementele de baza ale reciclarii (unde se arunca plasticul si care sunt regulile de gestionare a deseurilor acasa ori in cartierul lor): 93%, in comparatie cu nivelul mediu din Spania - 98%.

Familiile italiene par sa fie cele mai atente la consumul produselor cu 0 km si la cumpararea bunurilor in ambalaje reciclabile dintre toate familiile care au participat la sondaj. Peste 42% dintre respondenti au mentionat ca incearca mereu sa cumpere produse locale si acorda multa atentie ambalajului; 21% dintre familii cumpara de obicei produse cu 0 km, de preferinta in ambalaje reciclabile. In acelasi timp, 93% dintre parintii din Italia spun ca micutii lor sunt constienti de elementele de baza ale reciclarii si gestionarii deseurilor acasa ori in cartierul lor.

Un nivel similar de constientizare este prezentat in Turcia (91,7%). De asemenea, aceste familii acorda multa atentie consumului sustenabil: 36% dintre respondenti au spus ca de obicei aleg produse cu 0 km si cumpara bunuri in ambalaje reciclabile, in timp ce 29,2% au spus ca fac intotdeauna asta.

Copiii coreeni tind sa fie cei mai bine educati in materie de reciclare: majoritatea absoluta a parintilor au spus ca micutii lor cunosc elementele de baza ale reciclarii si regulile de gestionare a deseurilor acasa.

Impactul surselor media asupra constientizarii

Educatia nu are loc doar la scoala sau acasa, ci si in spatiul media. In acest sens, respondentii din Turcia si statele arabe tind sa consume materiale media despre sustenabilitate, provocari si probleme de mediu, depinzand de stiri (Turcia - 68%, tarile arabe - 68,2%), dar rar citesc articole, se uita la televizor sau asculta radio despre acest subiect (saptamanal sau lunar). Cu toate acestea, parintii spanioli (20%), germani (20%) si italieni (26%) au spus ca in familiile lor consumul media pe probleme de mediu este saptamanal, indiferent de stiri. Conform rezultatelor sondajului, 17,4% dintre parintii coreeni citesc sau asculta zilnic continut despre sustenabilitate. Acesta este cel mai mare procent din toate tarile participante la sondaj.

Astfel, in familiile care tind sa utilizeze surse media despre sustenabilitate in mod regulat, obiceiurile ecologice au un nivel mai ridicat de dezvoltare, iar copiii au mai multe cunostinte despre reciclare si gestionarea deseurilor.

Novakid se implica activ in sprijinirea educatiei de mediu si al conceptului de sustenabilitate. Cea mai recenta initiativa a avut loc pe data de 18 aprilie si a luat forma unei lectii deschise, total gratuita, dedicata Zilei Pamantului. In cadrul acesteia, cursantii au putut descoperi cum pot fi economisite resursele Terrei, care sunt regulile 3R de protectie a mediului (reducere, reutilizare si reciclare), dar, cel mai important, ce poate face fiecare copil pentru a proteja planeta.

Platforma planuieste noi astfel de actiuni, cu referire si la Ziua Mondiala a Sustenabilitatii (ce se marcheaza in fiecare an in data de 5 iunie).

Despre Novakid

Novakid, platforma online de limba engleza pentru copii, a fost fondata in 2017, in Silicon Valley (SUA), de Max Azarov, Dmitry Malin si Amy Kroveletskaya. In 2021, peste 2,6 milioane de cursuri au fost predate unui numar de aproximativ 200.000 de studenti. In orele de varf, sunt predate simultan peste 2.000 de lectii, dovedindu-se astfel stabilitatea platformei.

Programul educational Novakid ESL (Engleza ca a doua limba) respecta Cadrul European Comun de Referinta pentru Limbi (CECRL) si a fost dezvoltat tinandu-se cont de interesele si varstele individuale ale copiilor. Novakid foloseste tehnologii de educatie prin joc (gamification) si realitate virtuala, pentru a crea un mediu propice vorbirii limbii engleze si ii ajuta pe copiii din intreaga lume sa studieze intr-un mod distractiv si interesant.

Metoda unica Novakid de evaluare a progresului (peste 1.500 de parametri, testare A/B si alte componente ale unei abordari bazate pe analiza datelor) permite profesorilor sa adapteze programul in functie de nevoile si interesele individuale ale fiecarui copil.

FOTO: novakid.ro

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea