Social

#plushbio cosmetics # campanie de dezinformare #solutii dezinfectante # ajutoare sociale

Social media: de la prieten la dusman. Situatia critica prin care a trecut o companie in urma unei campanii de dezinformare

Social media face parte deja din viata tuturor, fie ca ne place, fie ca nu. Poate sa fie un instrument incredibil de util, o rampa de lansare, o metoda de crestere a afacerilor, iar lista beneficiilor poate continua.

 

Exista, totusi, situatii aparte in care social media devine un dusman. Cu totii am vazut deja episoade in care vedete, celebritati sau influenceri au spus sau au facut deja ce a deranjat marea masa, drept urmare au fost tinta unui adevarat curent de ura. Acest fenomen i-a afectat atat emotional, ajungand inclusiv sa primeasca amenintari, pe langa cuvintele si jignirile dure, dar si financiar deoarece au existat cazuri in care au pierdut contractele de publicitate pe care le aveau.

Ei bine, lucrurile pot sa mearga si mai departe de atat: o companie a fost la un pas de a fi distrusa din cauza unei campanii de dezinformare ce s-a derulat cu ajutorul social media.

Saptamana aceasta, la Clubul de Presa din Bruxelles, jurnalistii au auzit povestea Ioanei Marinescu, farmacist, antreprenor si fondatoarea PlushBio Cosmetics. Aceasta a relatat cum, in 2020, atat ea, cat si brandul pe care l-a fondat, au devenit tintele unei campanii de dezinformare ce aproape a scos compania de pe piata.

Inceputul povestii

In luna aprilie a anului 2020 a fost creat un grup pe Facebook, denumit ”PlushBio mi-a distrus fata”. Promotorii principali ai grupului au fost noua fete ce sustineau ca au avut probleme ca urmare a folosirii produselor PlushBio. Situatia a degenerat rapid, astfel ca aproximativ 150 de influenceri au incetat sa promoveze produsele, iar in cazuri extreme s-a ajuns inclusiv la amenintari.

In luna mai, la doar o luna de la crearea grupului, avea deja 160.000 de membri.

”Vorbim despre amenintari care au fost facute la adresa fondatorilor, angajatilor, influencerilor care foloseau produsele noastre. Am avut chiar si un caz in care a fost amenintata viata copilului unui influencer”, a declarat Sinziana Ecaterina, purtator de cuvant al PlushBio.

Purtatoarea de cuvant a companiei a relatat intreaga intamplare, punctand cum poate fi distrusa o companie folosind social media, in cadrul conferintei sustinute de Brussels Press Club.

„Ordinea sociala si democratia sunt amenintate de stirile false, acesta este un fapt bine dovedit”, a declarat jurnalistul britanic Chris White in cadrul conferintei, amintind ca aproximativ trei miliarde de oameni folosesc retelele sociale.

Purtatoarea de cuvant a PlushBio mai spune cum a incercat sa comunice cu reprezentanti ai Facebook in privinta postarilor calomnioase, insa fara folos.

Scandalul a luat amploare si s-a propagat inclusiv in presa si la televiziuni, iar acest lucru a avut impact asupra vanzarilor. Ioana Marinescu a fost data in judecata de cele noua fete.

Verdictul in urma controalelor

Toate institutiile cu competente in verificarea produselor din Romania au ajuns la concluzia ca nu exista nimic in neregula cu produsele PlushBio. Doi ani mai tarziu, instanta a decis clasarea dosarului deoarece toate produsele se incadreaza in legile si reglementarile romanesti in vigoare.

FOTO: pixabay.com

Advertorial

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea