Social

SMURD, din nou in doliu

Intregul echipaj al unui elicopter apartinind SMURD Iasi si-a pierdut viata ieri, dupa prabusirea aparatului de zbor. Un accident asemanator a mai avut loc in 2003, in judetul Cluj.

Un zbor de rutina, pentru verificarea echipamentelor de bord, s-a transformat in tragedie. Elicopterul SMURD Iasi, un Eurocopter EC 135, a decolat, ieri dimineata, la 9.15, dar nu a stat in aer decit citeva minute, dupa care s-a prabusit. Ramasitele aparatului au fost gasite in zona de nord-est a pistei Aeroportului Iasi, la 150 de metri de o unitate de jandarmi. Potrivit subprefectului Florin Ungureanu, aeronava s-a prabusit razant, rostogolindu-se pe o distanta de 30-40 de metri.

In accident si-au pierdut viata mr. Valentin Stanescu (37 de ani), pilotul elicopterului, si Augustin Toma (34 de ani), copilotul (ambii angajati ai MAI), precum si medicul Liliana Puiu (36 de ani) si asistenta medicala Mioara Hauta (30 de ani). Liliana Puiu se afla in elicopter pentru ca facuse schimb de garda cu o colega.

Aruncati din carlinga

Echipajele de pompieri au ajuns primele la locul accidentului, dar nu au intervenit, pentru ca elicopterul nu luase foc. In momentul impactului, corpurile medicului si al asistentei medicale au fost proiectate in afara aeronavei, cu tot cu scaune, iar cele ale pilotului si copilotului au ramas prinse in carlinga. S-a incercat resuscitarea, dar inutil. Este ca si cum mi-am pierdut pe cineva din familie, a spus Diana Cimpoiesu, medic la Unitatea de Primire Urgente a Spitalului Sfintu Spiridon, colega cu Liliana Puiu si Mioara Hauta. Diana Cimpoiesu efectuase acelasi zbor de rutina cu doar o zi inainte.

Avansati post-mortem

Directorul Aeroportului Iasi, Mitica Rebegea, a apreciat ca nu conditiile meteo au fost cele care au condus la prabusirea elicopterului. In momentul decolarii, temperatura era de 3 grade Celsius, iar vizibilitatea era buna pina la 5.000 de metri. Aparatul de zbor, al carui pret depaseste patru milioane de euro, apartinea Unitatii Speciale de Aviatie a Ministerului de Interne si era folosit de SMURD Iasi din septembrie 2005, pentru misiuni de salvare in zona Moldovei. Prefectul de Iasi, Radu Prisacaru, a precizat ca elicopterul efectua zilnic zboruri tehnice pentru a verifica starea de functionare. Aparatul de tip EC 135, cumparat in februarie 2005, se afla inca in perioada de garantie. Ultima revizie tehnica a fost efectuata in noiembrie 2005.

Pilotul Valentin Stanescu, instructor de zbor de doi ani, era angajat din 1990 si avea la activ peste 1.500 de ore de zbor, dintre care 450 de ore pe acest tip de elicopter. Copilotul Augustin Toma era angajat din 1991 si avea 750 de ore de zbor la activ, dintre care 100 pe EC 135. Cei doi au fost avansati ieri post-mortem la gradul de locotenent-colonel, respectiv capitan-comandor.

Primul accident a fost la Cluj in 2003

In martie 2003, un alt elicopter SMURD Tirgu Mures s-a prabusit intr-o comuna din judetul Cluj. Elicopterul se intorcea de la Budapesta, unde trasportase un bebelus de la spitalul Bistrita. Si atunci si-au pierdut viata toti cei patru membri ai echipajului: pilotul, copilotul, medicul si asistentul medical.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea