Social

Sindicatul de 1 milion de euro

Liderii sindicali spun ca pot da grevistilor compensatii pentru salariile pierdute. Sute de Loganuri produse de „non-grevisti”, supuse unor verificari suplimentare.

Liderii sindicali de la Dacia Pitesti sustin ca salariatii care sunt hotarati sa continue protestul „pana la capat” n-au de ce sa-si faca griji pentru banii pe care i-au pierdut pe timpul cat au refuzat sa lucreze. Liderul BNS, Dumitru Costin , ne-a declarat ca sindicatul de la Dacia Pitesti, intrat in cea de-a 14 a zi de greva, poate compensa in mare parte salariile pierdute ale protestatarilor.

Pentru astfel de cazuri, toate sindicatele pun deoparte, „in vremuri bune”, din venituri, un asa-numit fond de greva, o suma de bani care, in general, nu acopera 100% salariile pierdute intr-un conflict indelungat cu administratia, dar acopera cel putin 50% din acestea.

La aceste sume se vor adauga, probabil, si ajutoarele financiare promise de „fratii” sindicalisti de la Renault. Dumitru Costin ne-a declarat ca daca greva s-ar incheia maine, paguba protestatarilor s-ar compensa aproape integral.

Avand in vedere ca fondul de salarii (salariile propriu zise plus sporurile plus taxele sociale) se ridica la circa 6 milioane de euro pe luna, „corectand” aceasta suma cu veniturile directorilor si tinand cont de numarul salariatilor aflati in greva, rezulta ca sindicatul de la Dacia Pitesti se bazeaza pe o rezerva financiara de peste 1 milion de euro.

Ajutorul de la francezi - confirmat telefonic


Cat este exact fondul de greva de la Dacia Pitesti si la cat se va ridica ajutorul francezilor, liderul BNS nu a vrut sa dezvaluie, considerand ca astfel de informatii pot fi deveni periculoase daca ajung la cunostinta directorilor.

„Am primit ieri (sambata, n.n.) confirmarea telefonica de la colegii francezi din grupul Renault conform careia acestia vor trimite o suma de bani in ajutorul grevistilor de la Dacia Pitesti. Nu stiu inca despre ce suma este vorba si chiar cand voi afla nu o voi face publica. Este o chestiune asupra careia preferam sa pastram, deocamdata, confidentialitatea. Vreau sa spun insa ca este prima implicare de acest fel a unui sindicat dintr-o tara europeana in sprijinirea unor grevisti din Romania”, ne-a declarat Dumitru Costin.

De ce au facut francezii un astfel de gest? „Nu le-am cerut noi un ajutor financiar , ci ei singuri au decis sa ne sustina astfel, dupa ce reprezentanti ai sindicatului din Franta au fost la mitingul nostru de la Colibasi si au vazut in ce conditii muncesc salariatii romani. Francezii au o experienta in privinta conflictelor din grupul Renault. Au fost si greve scurte, care s-au rezolvat rapid prin negocieri, dar au fost si greve foarte lungi de-a lungul timpului, ca de exemplu, protestul lucratorilor Renault din Belgia, declansat in momentul in care oamenii au aflat ca firma vrea sa mute fabrica de acolo intr-o tara in care salariile sunt mai mici, sa o delocalizeze. Atunci greva a durat peste o luna si conflictul a fost atat de incrancenat incat s-a lasat cu varsari de sange”, mai spune Costin.

Conform liderului BNS, fondul de salarii (salariile propriu zise, plus sporuri, plus taxe sociale) pentru toti lucratorii de la Dacia Pitesti se ridica la circa 6 milioane de euro pe luna. Nu este limpede daca, chiar si cu ajutorul francezilor –„care nu va fi de milioane de euro, pot sa va asigur”, spune Costin – sindicalistii ar putea sa compenseze macar jumatate din aceasta suma daca greva ajunge la „modelul belgian”. Liderul BNS este insa convins ca nu se va pune problema: „Nu cred ca greva de la Dacia Pitesti se va intinde pe o perioada atat de lunga. Cred ca vom gasi in curand o cale de rezolvare a conflictului prin negocieri”.

Speranta i se trage si de la faptul ca daca fiecare salariat in parte pierde cateva milioane de lei vechi de pe urma grevei, administratia, in schimb, pierde 10 milioane de euro pe zi, dupa spusele directorilor. Asta inseamna ca, pentru companie, paguba a ajuns deja la 140 de milioane de euro, mai mare decat profitul obtinut anul trecut. Mai rau, prelungirea grevei pentru o perioada mare de timp de acum incolo ar putea duce chiar la pierderea unor segmente de piata, ceea ce ar face ca din razboiul administratie – sindicate, ambele parti sa aiba de pierdut.

Oficialii Dacia: masinile „non-grevistilor“ sunt bune

In alta ordine de idei, masinile produse de „spargatorii de greva” de la Dacia Pitesti, cele despre care vicepresedintele sindicatului de la Dacia Pitesti declara ca sunt niste rebuturi deoarece au fost facute de muncitori necalificati pentru aceste operatii, sunt verificate si rasverificate. „Dupa informatiile mele acele masini s-au reintors in fabrica pentru a fi reasamblate”, ne-a declarat Nicolae Pavelescu, liderul sindicatului de la Dacia. E vorba de circa 85 de masini produse pe zi, incepand de joi. In mod normal cadenta de lucru de la Dacia e de 61 de masini pe ora.

Pozitia oficiala a companiei este urmatoarea: Liviu Ion, director de comunicare, ne-a declarat ca ” verificarile suplimentare nu au nicio legatura cu profesionalismul angajatilor. Dupa orice intrerupere a productiei, primele masini care sunt fabricate sunt verificate mai atent. Aceste verificari sunt facute si dupa pauza de Craciun sau de Paste. Nu este nimic special in acest caz. Verificarile suplimentare sunt necesare pentru a vedea daca masinile si echipamentele, utilajele care au stat degeaba o perioada de timp trebuie verificate daca sunt calibrate bine”.


Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro
Pentru cele mai importante stiri ale zilei aboneaza-te la Newsletter-ul de Stiri Principale Acasa.ro

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea