Social

Romanii, soldatii consumului

Pentru anul curent se prevad 100 de miliarde de euro cheltuiti numai pe cumparaturi online de catre europeni. Noi mai avem pina acolo. Potrivit unui sondaj efectuat recent de compania germana de cercetare GfK si publicat in „The Wall Street Journal”, locuitorii vechiului continent cumpara in acelasi stil, indiferent de sex. Si pentru barbati, si pentru femei, pe primul loc in topul motivelor pentru care cumpara se afla “nevoia”, iar pe ultimul - dorinta de a purta o marca renumita. Profil de cumparator Europenii sub 30 de ani fac cumparaturi impulsive, se tin in pas cu moda si la curent cu perioadele de solduri. Studiul releva si anumite particularitati nationale. Rusii fug de articolele fabricate in China. Grecii conduc in topul shopoholicilor. Germanii si austriecii achizitioneaza dupa pofta inimii, iar turcii sint cei mai buni in a detecta soldurile. Din toata Europa, francezii se sinchisesc cel mai putin de ultima moda. Numai in 2004, europenii au dat 355 de miliarde de euro pe haine si incaltari . Vacanta online Conform unor statistici furnizate de Forrester Research, piata vechiului continent de cumparaturi online este dominata de englezi. In acest an, fiecare dintre cei aproximativ 100 de milioane de shopperi europeni de pe Internet (minus „insularii“) cheltuieste o medie de 1.000 de euro. Prin comparatie cu ei, britanicii sparg 1,744 per capita. Potrivit reprezentantului Forrester, peste o treime din aceste fonduri se duc pe bilete de avion si vacante, mare parte din bani fiind incasati de site-urile de turism. Pentru 2011, se anunta 263 de milioane de euro cheltuiti pe Internet, plus faptul ca shopperii virtuali britanici ii vor devansa pe cei americani, campionii en titre ai achizitiilor online. Forrester anticipeaza si ca in urmatorii cinci ani e-comertul va inregistra o explozie de cumparaturi de haine si electronice. Preferinte autohtone Ca si cetatenii UE, romanii cumpara in primul rind de nevoie, apoi de dragul reducerilor si, in cele din urma, de placere. Aceasta ii determina sa intre in magazine pe aproximativ jumatate dintre respondentii americani si europeni, iar romanii sint de aceeasi parere. Sfatul vinzatorului sau al unui prieten nu este un motiv valabil care sa il determine pe autohton sa achizitioneze ceva. Jumatate dintre noi verifica eticheta hainei pentru a afla de unde provine. Fugim de articolele vestimentare fabricate in China si Turcia, tinerii urbani fiind aceia care pun cel mai mare pret pe tara de provenienta a hainelor, in timp ce pentru cei in virsta conteaza ca produsele sa fie “ made in Romania ”. Trei sferturi din populatia juna tine cont de designer si de moda. Sintem totodata loiali unor branduri, observindu-se un adevarat cult al marcii. Achizitiile de incaltaminte nu pasesc cu dreptul, romanul cheltuind in medie putin peste 100 de lei noi pe o pereche de pantofi. In ceea ce priveste soldurile, sintem mari amatori, doar grecii lasindu-se mai sedusi de ele decit noi. Spre deosebire de Europa, in Romania obiceiurile de shopping se diferentiaza in functie de sex: ele tin mai mult cont de placerea pe care o provoaca o haina si de impulsul momentan. Ei sparg mai multi bani pe pantofi, diferenta nefiind insa mai mare de 20 de lei noi. Tinerii romani sint insa din nou in top. Sumele medii cheltuite pe incaltaminte ating 160 de lei noi, dublu fata de cit sint dispusi sa dea seniorii pe incaltaminte. Zgircenie online Cit despre e-comert, romanii se abtin deocamdata. Doar 1% dintre respondenti declara ca au cumparat articole vestimentare de pe Internet. Principalele motive care ii fac retinuti sint necunoasterea procedurii si lipsa conexiunii. In plus, chiar si in absenta acestor motive, autohtonii se declara frustrati de imposibilitatea de a proba hainele si convinsi ca un astfel de shopping le-ar procura prea putine satisfactii. Pe de alta parte, bazindu-se pe observatia ca romanul isi doreste un stil confortabil de cumparaturi, GfK le recomanda ofertantilor de Bunuri de consum sa practice abordari neconventionale si forme de parteneriat cu amatorul de shopping. Printre primele, cercetatorii includ promovarea achizitiilor online. Ajutor pentru indecisi Amatorii de shopping ezitanti beneficiaza mai nou de asistenta tehnologica. Cercetatorii de la Institutul de Textile si Imbracaminte al Universitatii Politehnice din Hong Kong au inventat un ecran care identifica articolul vestimentar pe care cumparatorul il tine in mina si il arata pe ecran imbracat de un model. Astfel, cei indecisi isi fac o idee despre look-ul respectivelor haine odata imbracate de ei. Sistemul foloseste identificarea prin frecventa radio , deja utilizata pentru a da de urma unor articole vestimentare in magazine. Lantul italian de magazine de moda Mitu va fi primul care va introduce acest sistem atunci cind isi va deschide a saptea reprezentanta in Hong Kong, in toamna anului curent.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea