Social

Romania, nevoita sa cheltuiasca sume imense pentru a recuceri piata germana

Intre 7 si 11 martie se desfasoara la Berlin cel mai mare targ de turism din lume. Dupa esecul rasunator inregistrat anul trecut pe piata germana, Romania incearca din rasputeri sa profite de "argumentul" Sibiu - Capitala Culturala Europeana pentru a recastiga terenul pierdut. Cu un stand de peste 600 de metri patrati burdusit cu reprezentantii a 38 de firme si asociatii de promovare, Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) spera sa-i convinga pe nemti ca Romania este totusi o destinatie care merita vizitata. Principalul atu pe care mizeaza ANT este enormul buget de promovare aprobat de Guvern: 23,5 milioane de lei noi. De altfel, presedintele Autoritatii, Monica Barbuletiu, ne-a declarat: "Vrem sa facem si noi reclama agresiva, cum vedeti la televizor sau pe strazile marilor orase europene ca-si fac alte tari". Primul pas a fost facut chiar la Targul de la Berlin, unde ANT a bagat 270.000 de euro intr-un stand cu adevarat impunator, caruia i s-au adaugat numeroase panouri de afisaj raspandite prin capitala Germaniei. Tour-operatorii romani au dat si ei semn ca au inteles lectia primita pe piata germana in 2006 si au venit in numar mare la targ, ANT-ul fiind nevoit sa inchida inscrierile pentru ca standul, in pofida dimensiunilor foarte generoase, risca sa devina neincapator. Din pacate, aceasta noua abordare vine pe fondul unei veritabile prabusiri a interesului turistilor germani pentru Romania si in special pentru Litoral, destinatia lor traditionala in tara noastra. Conform unor surse de pe piata turistica, in 2006, concernul TUI, unul din colosii de pe piata germana si singurul mare tour-operator din aceasta tara care are reprezentanta proprie in Romania, a adus pe litoralul nostru fix 813 turisti. In acest context, piata germana trebuie recucerita nu numai cu promovare agresiva, ci si cu preturi atractive si servicii competitive. Problema e insa ca agentiile romanesti prezente la targ au venit cu oferte care, cel putin pe partea de Litoral, nu au cum sa-i faca pe nemti sa uite de Bulgaria, Turcia sau Grecia. In varf de sezon , o saptamana la hotelul Cocor din Neptun-Olimp costa 529 de euro cu transport cu avionul si mic dejun inclus, bani la care iti poti permite un sejur similar la patru stele intr-o statiune de la Marea Mediterana . Cam la fel stau lucrurile si in Saturn, o alta destinatie traditionala a turistilor germani, unde pentru o saptamana la hotelul de trei stele Sirena (ce-i drept recent renovat) se cer 459 de euro. Culmea e ca tarifele uriase se datoreaza in buna masura modului in care ne-am dat singuri cu stangul in dreptul, subtiind fluxul de turisti germani pana la punctul in care charterele spre Romania au devenit nerentabile: pentru doua saptamani la hotel Sirena se cer 619 euro, ceea ce inseamna ca, de fapt, costul transportului cu avionul si al transferului aeroport-hotel-aeroport se ridica la 299 de euro, in vreme ce, pentru o saptamana de sedere cu mic dejun inclus, hotelierul si agentia obtin doar 160 de euro. Un alt motiv pentru care Romania a cam iesit din vizorul turistilor germani este intarzierea enorma cu care erau prezentate ofertele noastre: in loc ca tarifele pentru 2007 sa fie prezentate partenerilor germani in primavara sau macar in vara lui 2006, s-a venit cu ele abia la Targul de la Londra, din noiembrie.

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele

Articole din social

Top

Cauta-ti perechea